۹۵ داور و میانجی گر در کرمان سوگند یاد کردند

طی آیینی ۴۳ داور و ۵۲ میانجی گر در کرمان برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خود سوگند یاد کردند.

 حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در آیین تحلیف داوران حرفه‌ای و میانجی گران استان کرمان که با حضور معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور برگزار شد، گفت: موارد مربوط به داوری و میانجی گری، بازویی برای قوه قضاییه و دادگستری استان به منظور کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی خواهد بود.

وی افزود: این آیین در حقیقت افتتاح رسمی یکی از برنامه‌های سند تحول و تعالی در استان کرمان است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: در اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری( مدظله العالی)  و در سند تحول قوه قضاییه موضوع دادرسی خصوصی مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در این زمینه ایجاد موسسات داوری و میانجی گری در کنار دادرسی‌های رسمی دادگستری، قضات در دادسرا‌ها و ... پیش بینی شده و در سند تحول قوه قضاییه هدف گذاری شده است که نوعی دادرسی خصوصی به شمار می‌روند و مردم را مخیر می‌کنند در شرایطی؛ به جای مراجعه به مراجع قضایی که زمان بر است، به سمت دادرسی خصوصی بروند و خودشان قاضی را انتخاب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن بیان این مطلب که در راستای این برنامه افراد در بعد حقوقی باید به داوران و در بعد کیفری باید به میانجی گران مراجعه کنند، تاکید کرد: امروز خوشحال هستیم که هم داوری و هم میانجی گری در استان کرمان رقم خورده و تعدادی از این افراد احکام خود را دریافت کرده اند و امروز آیین تحلیف آن ها برگزار می‌شود.

در این آیین، ۴۳ داور و ۵۲ میانجی گر برای آغاز فالیت حرفه‌ای خود سوگند یاد کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار