جابری انصاری:

امیرعبداللهیان وزیر مقاومت بود

دیپلمات کشورمان گفت: شهید امیر عبداللهیان را وزیر مقاومت می‌دانستند و این عنوانی بود که از سوی محور مقاومت به ایشان داده شده بود.

حسن جابری انصاری دیپلمات کشورمان ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه ناگوار شهادت رئیس جمهور کشومان و هیات همراه درباره ابعاد شخصیتی شهید امیر عبداللهیان بیان کرد: این شهید عزیز از جمله نیروهای ارزشمند وزارت خارجه بودند که در دانشگاه روابط بین الملل وزارت امور خارجه تحصیل کردند و یک دیپلمات حرفه ای بودند که تمام رده ها را در وزارت خارجه طی کردند. ایشان از جمله مدیرانی بودند که به واقع خستگی ناپذیر بودند و کار امری تزئینی برایشان نبود بلکه برایش عقیده و جهاد بود . کار برای ایشان دنیایی نبود بلکه از جنس عقیده و جهاد بود و این بسیار متفاوت است با کسی که این کار را صرفا برای دنیا انجام می‌دهد.رفتار و کردار ایشان در سطوح مختلف وزارت خارجه به گونه ای بود که همه در غم ایشان فرو رفتند.

وی ادامه داد: در دوران چند ساله معاونت عربی و آفریقایی ایشان و همچنین مدیرکلی خلیج فارس را برعهده داشتند ایشان به طور تخصصی مسائل مربوط به فلسطین را در دستور کار خود قرار داده بودند.  یکی از خدمتگذاران در جه نخست این خط بدون تردید شهید حسین امیر عبداللهیان بودند و از جمله خدمات ایشان اقدامات ماندگار در حمایت از محور مقاومت بوده است .پیام های اولیه هم که منتشر شد حاکی از همین موضوع بود.اگر بخواهیم افرادی را در صف اول حمایت از محور مقاومت نام ببریم بدون تردید ایشان در صف اول قرار داشتند.

امیر عبداللهیان بیان کرد: بی تردید دوره ب ش از هفت ماهه بعد از عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از نقاط درخشان زندگی ایشان بود و خداوند میخواست که ماه های پایانی عمر ایشان را همزمان با دوران شهادت در غزه قرار دهد و ایشان در عالی ترین سنگر وزارت خارجه از این فرصت برخوردار بود که در خدمت ملت فلسطین باشد تا جایی که ایشان را وزیر مقاومت میدانستند و این عنوانی بود که از سوی محور مقاومت به ایشان داده شده بود. ایشان توانست صدای محور مقاومت باشد و شبانه روز به شکل خستگی ناگذیر در خدمت مقاومت بود..

جابری انصاری با اشاره به روابط طلایی ایشان با شهید سلیمانی بیان کرد: تصویر سازی این گونه بود که دیپلماسی و میدان دو مقوله متفاوت هستند در حالی که  ایشان این دوگانه را به یگانگی تبدیل کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار