اجتماع امام رضایی‌ها همگام با شهادت خادم‌الرضا (ع)

آیین بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت، عصر دوشنبه و همزمان با میلاد امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در مشهد آغاز شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود عصر امروز و برای دومین سال «جشن بزرگ امام رضایی‌ها» در روز میلاد امام هشتم (ع) در مشهد برگزار شود تا مردم این جشن خانوادگی خود را از میدان ۱۵ خرداد تا میدان بیت‌المقدس و سپس حضور در حرم رضوی برگزار کنند ولی با اعلام شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی این تجمع به بزرگداشت شهدای خدمت تغییر یافت.

غرفه‌هایی که قرار بود امروز با توزیع شیرینی و شربت میزبان زائران باشند، اکنون شکل دیگری به خود گرفته و میزبان تصاویر شهدای خدمت شده اند.

در این اجتماع مردمی، ندای یا حسین و یا حیدر تسکین دهنده قلب عزادار مردم بود و مداحان با خواندن مرثیه‌های حماسی، یاد شهدای خدمت را گرامی داشتند.

بنر‌هایی با نوشته‌های خادم الرضا، خدمت ادامه دارد و شهید جمهور در کنار پرچم سه رنگ کشورمان زینت بخش خیابان امام رضا (ع) به سمت حرم مطهر رضوی بود.



بغض در گلو و اشک برگونه

یکی از حاضران در این جمع گفت: شهدا انس عجیبی با امام رضا (ع) داشتند و شهادت نامه خود را از این بزرگوار گرفتند.
وی بغض گلویش را فشرد و ادامه داد: از عصر دیروز بغض عجیبی در گلو داشتم و عیدی میلاد امام هشتم (ع) را از امام، سلامتی سید مظلومان میخواستم ولی تقدیر چیز، دیگری رقم خورد.

او ادامه داد: شهدا پیرو امام رضا (ع) ائمه اطهار بودند و مگر می‌شود، مزد نوکری و در میدان بودن غیر از شهادت باشد و مردم امروز آمده اند تا با لباس مشکی خود، تولد امام هشتم را تبریک بگویند.

یک خانم جوان با کودکی در بغل که اشک بر گونه داشت نیز گفت: امروز روز کشیک اول حرم رضوی است و اگر رییس‌جمهور مان بود، در لباس خدمت به مشهد می‌آمد تا در کنار خدمت به امام، تبریک گوی میلاد امام هشتم باشد ولی حیف...

وی بیان کرد: دیروز و از زمان شنیدن خبر مفقود شدن بالگرد این شهدا، دلم مانند سیر و سرکه می‌جوشید و سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند، ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید، تسکین بخش بود.

به گفته وی، می‌دانم که اگر چه اکنون خادمان این کشور در کنارمان نیستند و به خاطر این غم داغدار هستیم ولی می‌دانیم این کشور منجی و صاحب دارد.

این خانم جوان با اشاره به حضور جمع بسیاری از مردم در این اجتماع اظهار کرد: ابراهیم رییسی از پشت میز به دنبال رتق و فتق امور نبود و همیشه سعی می‌کرد در میان مردم باشد و حتی زمانی که تولیت آستان قدس رضوی را نیز بر عهده داشت، گاهی شاهد حضور او در میان مردم و زائران بودم که سعی می‌کرد، سخنان مردم را بشنود.

وی ادامه داد: امیدوارم فرزندم را آنگونه پرورش دهم و بزرگ کنم که مانند شهید سلیمانی و شهید رئیسی، شاد کننده دل رهبر و امام زمان عج باشد، این شهدا الگو هستند و حتی هویت دهنده مسیر خدمت بودند و امیدوارم که سایر مدیران و مسئولان نیز از این شهدا الگو بگیرند.



یک سخنران مذهبی نیز در این مراسم گفت: شخصیت سیاسی آیت‌الله رییسی، سخت کوشانه برای خدمت کردن به مردم بود، حق ندارد کسی بعد از او در این مسند بماند و برای مردم همانند او اقدام نکند.

علیرضا پناهیان افزود: رییس‌جمهور، تفسیر جدیدی از سیاست نشان داد که جز خدمت شبانه روزی برای مردم ارزش ندارد و سیاست مداران و مدیرانی که تعطیلات داشته باشند و کم کاری کنند، جایشان در این کشور نیست، او با خون خود این سیاست نامه را امضا کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

هیأت دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه در بیانیه‌ای آورد: مسیر پر افتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی، چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار