با توکوفرول مو‌های سالم و درخشان داشته باش

اهمیت مو و نقش آن در ظاهر افراد باعث شده تا نگه‌داری مناسب از ان به یکی از دغدغه‌های همیشگی در مردان و زنان بدل شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اهمیت مو و نقش آن در ظاهر افراد باعث شده تا نگه‌داری مناسب از ان به یکی از دغدغه‌های همیشگی در مردان و زنان بدل شود. شیوع ریزش مو بیش از حد که ظاهر افراد را به شکل قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، بیماری‌ها مرتبط با مو، از جمله، موخوره، نازک شدن و شکنندگی بیش از حد موها عموما به خاطر کمبود ویتامین‌های ضروری بدن است. از ویتامین‌های قابل توجه در رشد مو که توسط بسیاری از متخصصین پوست و مو پیشنهاد و تجویز می‌شود، ویتامین E یا همان توکوفرول است. این ویتامین که بیشتر در روغن‌ها یافت می‌شود اهمیت فراوانی در سلامت موهای ما دارد.

نقش توکوفرول در سلامت مو

توکوفرول نقش مهمی در رشد موها و پیشگیری از ریزش آن‌ها ایفا می‌کند. تحقیقات حاکی از این امر هستند که توکوفرول به رشد عروق خونی و مویرگ‌هایی که وظیفه خون‌رسانی به ریشه موها را دارند کمک کرده و در نتیجه خون‌رسانی به ریشه ‌موها را افزایش می‌دهد. افزایش جریان خون در پوست سر سبب شده تا نه‌تنها ریشه مو مستحکم شده بلکه ریزش مو نیز کاهش یابد. نمی‌توان گفت که این تنها تاثیر مثبت توکوفرول بر روی سلامت موهاست. علاوه بر این مزایا، تحقیقات اخیر نشان داده که مصرف مقادیر مناسب توکوفرول در رژیم غذایی روزمره می‌تواند از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها، نازکی و شکنندگی آن‌ها نیز جلوگیری کند و موهای آسیب دیده بر اثر حرارت ناشی از سشوار، اتو مو و یا رنگ‌های شیمیایی را ترمیم و سلامت موهای طبیعی را به آن‌ها بازگرداند.

بهبود موهای خشک با توکوفرول

با مصرف روزانه توکوفرول در برنامه غذایی می‌توانید به خشک و شکننده بودن موهای خود غلبه کنید. توکوفرول موهای خشک و آسیب دیده و ساقه موها را تقویت کرده و می‌تواند راه حلی مناسب برای کسانی باشد که به خاطر شکنندگی مویشان، از کم پشت بودن آن ناراضی هستند. یکی از راه‌حل‌های متداول برای درمان خشکی مو با استفاده از ویتامینE  استعمال خارجی آن بر روی مو است. در این روش با باز کردن یکی دو کپسول حاوی ویتامین و استفاده از ان به عنوان ماسک مو خشکی ان از بین رفته و درخشندگی و مقاومت بالایی پیدا می‌کند. هرچند این روش به عنوان روشی برای درمان موها استفاده و پیشنهاد نمی‌شود چراکه همچنان کمبود این ویتامین در بدن را از بین نمی‌برد. برای برطرف کردن خشکیدگی مو بهتر است از مواد غذایی حاوی توکوفرول استفاده و از طریق رژیم غذایی نیاز بدن به آن را تامین کرد.

رشد سریع مو با توکوفرول

 شاید از رشد سریع موهای برخی از سلبریتی‌ها متعجب شده باشید، سلبریتی‌هایی که موهای خود را به خاطر صدمه دیدن بر اثر حرارت و مواد شیمیایی کوتاه می‌کنند و در فاصله کوتاهی آن‌ها را با موهایی بلند، درخشان و پرپشت می‌بینیم. بسیاری از این افراد تحت نظر پزشکان و متخصصان خود به صورت کنترل شده توکوفرول را به رژیم غذایی خود می‌گنجانند. از آنجایی که توکوفرول می تواند باعث بزرگ شدن عروق خونی و مویرگ‌های موجود در پوست سر شود، به عنوان یکی از راهکار‌های سلامت محور برای رشد سریع موها شناخته می‌شود و رشد و کیفیت موها را در بسیاری از افراد تسریع می‌بخشد.

نجات مو از رژیم‌های سخت با توکوفرول

یکی از مهم‌ترین عوارض رژیم‌های لاغری تاثیر آن‌ها بر سلامت مو است. ریزش مو یکی از شایع‌ترین مشکلات این رژیم‌هاست. امروزه با افزایش درخواست برای داشتن اندامی ‌‎بهتر، مشکلات ناشی از این رژیم‌ها بر روی مو نیز افزایش قابل توجهی داشته است. بنابراین قبل از شروع یک رژیم لاغری باید در ابتدا منابع ورود ویتامین E یا همان توکوفرول را شناسایی کرده و آن‌ها را در رژیم غذایی خود گنجاند. چراکه داشتن اندامی بهتر نباید در ازای از دست دادن سلامت موها باشد. از این رو این نکته که توکوفرول در چه مواد غذایی پیدا می‌شود، اهمیت فراوانی پیدا می‌کند.

با توکوفرول موهای سالم و درخشان داشته باش

منابع غذایی طبیعی توکوفرول

توکوفرول ویتامینی محلول در چربی است و به صورت طبیعی در روغن‌های گیاهی و سبزیجاتی با برگ‌های سبز تیره، مواد غذایی نظیر جگر، تخم‌مرغ و انواع مغزها علل‌الخصوص مغز گردو یافت می‌شود. روغن‌های گیاهی نظیر روغن آفتابگردان، روغن جوانه گندم، روغن ذرت، سویا و ... از منابع غنی از این ویتامین ضروری تلقی می‌شوند. امروزه بسیاری از این روغن‌ها را با درصد مناسبی از توکوفرول غنی کرده تا اثربخشی بهتری داشته و نیاز بدن به ویتامین E را از طریق رژیم غذایی روزانه تامین کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ریزش مو ، کاشت مو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار