چند برنامه کاربردی برای کنترل فرزندان در فضای مجازی

گستردگی فضای مجازی و تهدید‌های آن برای کودکان و نوجوانان، برنامه نویسان را بر آن داشته تا برنامه‌های کنترلی برای کاربران زیر سن قانونی تهیه کنند تا خیال والدین از گشت و گذار آنها در دنیای اینترنت کمتر شود.

تصور کنید که کودک هفت یا هشت ساله تان از شما بخواهد که عصر روز بهاری با دوستانش به یک پارک یا مرکز تفریحی برود و صد البته شما نباشید! در این شرایط حتما پاسخ شما به این درخواست آنها منفی است، چون می‌دانید بدون مراقب نمی‌توان کودک را در بیرون از خانه تنها گذاشت. دنیای مجازی هم همینطور است؛ آیا حاضر هستید که کودکتان بدون نظارت شما پای خود را به این دنیای ناشناخته بگذارد؛ مسلما در فضای مجازی هم تهدید‌های بیشماری دلبندتان را تهدید می‌کند.

همین دغدغه سبب شده تا برنامه نویسان دست به کار شوند به طوری که امروز بسیاری از برنامه‌های کنترل والدین در دسترس هستند، بنابراین مهم است که تحقیق کنید و بدانید که کدام یک به بهترین وجه با نیاز‌های خانواده شما مطابقت دارد.

برنامه کنترل والدین یک برنامه نرم‌افزاری است که والدین می‌توانند از آن برای نظارت بر فعالیت‌های فرزندان خود در تلفن‌های هوشمند خود استفاده کنند. اس‌ام‌اس یا سرویس پیام کوتاه راهی است که والدین می‌توانند پیامک‌های فرزندان خود را ردیابی کنند و ببینند با چه کسانی در ارتباط هستند. برنامه‌های کنترل والدین گوشی‌های هوشمند همچنین می‌توانند موقعیت مکانی کودک را ردیابی کنند، دسترسی به وب‌سایت‌های خاصی را محدود کنند و محدودیت‌های زمانی برای استفاده از برنامه تعیین کنند.

در حالی که برخی از والدین ممکن است احساس راحتی کنند که به فرزندان خود با تلفن هوشمند اعتماد کنند، برخی دیگر ممکن است بخواهند کنترل بیشتری بر کار‌هایی که فرزندانشان می‌توانند روی دستگاه‌های خود انجام دهند داشته باشند. برای والدینی که می‌خواهند بر میزان استفاده فرزندشان از تلفن هوشمند نظارت کنند، یک برنامه کنترل والدین می‌تواند ابزار مفیدی باشد.

در اینجا لیستی از برخی از برنامه‌های کنترل والدین که در بین کاربران در سراسر جهان محبوب هستند آورده شده است:

mSpy

وقتی نوبت به مراقبت از فرزندان می‌رسد، این روز‌ها والدین گزینه‌های زیادی دارند. یکی از این گزینه‌ها برنامه کنترل والدین mSpy است. این برنامه به والدین اجازه می‌دهد تا پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی و موقعیت مکانی فرزندشان را ردیابی کنند. همچنین می‌توان از آن برای مسدود کردن برنامه‌ها و وب‌سایت‌های خاص استفاده کرد.

mSpy یک گزینه قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای والدینی است که می‌خواهند فعالیت‌های فرزندان خود را زیر نظر داشته باشند. استفاده از این اپلیکیشن آسان است و می‌توان آن را روی بیشتر گوشی‌های هوشمند نصب کرد. والدین همچنین می‌توانند هشدار‌هایی را تنظیم کنند تا در صورت تلاش فرزندشان برای دسترسی به چیزی که قرار نیست به آنها اطلاع داده شود.

اگر نگران امنیت فرزندتان هستید یا می‌خواهید مطمئن شوید که او زمان زیادی را برای تلفن خود صرف نمی‌کند، برنامه کنترل والدین mSpy قطعاً ارزش بررسی دارد.

Google Family Link

آیا می‌دانستید یک برنامه کنترل والدین توسط Google ارائه شده است؟ بله، Google Family Link برنامه‌ای است که به والدین کمک می‌کند فعالیت آنلاین فرزندانشان را مدیریت کنند.

این برنامه به والدین اجازه می‌دهد محدودیت‌هایی را برای برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی که فرزندانشان می‌توانند استفاده کنند تعیین کنند و همچنین به آنها اجازه می‌دهد ببینند که فرزندانشان چقدر زمان صرف دستگاه‌هایشان می‌کنند.

Google Family Link می‌تواند ابزار مفیدی برای والدینی باشد که می‌خواهند مطمئن شوند فرزندانشان در فضای آنلاین ایمن هستند. این برنامه برای دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس است. والدین همچنین می‌توانند برنامه را در مرورگر وب خود کنترل کنند.

Kidslox یک برنامه کنترل والدین است که به والدین کمک می‌کند تا زمان نمایش صفحه نمایش فرزندان خود را مدیریت کنند. این به والدین اجازه می‌دهد محدودیت‌هایی را برای مدت زمانی که فرزندانشان می‌توانند در دستگاه‌ها صرف کنند و همچنین به برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی که می‌توانند دسترسی داشته باشند، تعیین کنند. Kidslox همچنین دارای ویژگی‌هایی است که به والدین اجازه می‌دهد تا بر فعالیت و مکان فرزندان خود نظارت کنند.Kidslox برای دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس است.

بومرنگ

Boomerang یک برنامه کنترل والدین است که به والدین کمک می‌کند تا زمان نمایش صفحه نمایش فرزندان خود را مدیریت کنند. بومرنگ به والدین این امکان را می‌دهد که محدودیت‌هایی را برای مدت زمانی که فرزندانشان می‌توانند در دستگاه‌های خود صرف کنند و همچنین فعالیت فرزندشان و استفاده از اینترنت را ردیابی کنند.

بومرنگ همچنین بینشی در مورد فعالیت آنلاین فرزندشان به والدین ارائه می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا درک بهتری از آنچه فرزندشان در اینترنت انجام می‌دهد، داشته باشند. این برنامه در App Store برای دستگاه‌های iOS، در Google Play Store برای دستگاه‌های Android و همچنین در فروشگاه Galaxy در دسترس است.

eyeZy

برنامه والدین eyeZy یک راه عالی برای والدین است تا مکان و فعالیت‌های فرزندان خود را پیگیری کنند. استفاده از این برنامه ساده است و به راحتی می‌توان آن را پیمایش کرد و برای افرادی که می‌خواهند در زمانی که از خانه دور هستند سازماندهی شده بمانند، آن را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند. این برنامه شامل ویژگی‌هایی مانند گزارش فعالیت، تاریخچه موقعیت مکانی و یک صفحه پیام است که والدین می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

XNSPY

تمرکز برنامه XNSPY عمدتا بر کنترل والدین یا نظارت بر گروهی از کارمندان است. دارای یک کنترل پنل طراحی شده برای نظارت آسان بر دستگاه‌های مختلف. با دیدن کارایی این اپلیکیشن، تصور عمومی این است که توسعه دهندگان آن را طوری طراحی کرده‌اند که کاربر بتواند به طور همزمان بر دستگاه‌های شرکت خود نظارت داشته باشد. علاوه بر این، کنترل پنل آن به شما امکان می‌دهد به راحتی بین تمام دستگاه‌های اضافه شده به حساب کاربری سوئیچ کنید.

انتخاب بهترین برنامه کنترل والدین

هنگام انتخاب برنامه کنترل والدین، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در اینجا عواملی وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید.

سهولت استفاده: برنامه باید آسان برای استفاده و درک باشد. حتی اگر اهل فن‌آوری نیستید، باید بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

قابلیت اطمینان: برنامه باید قابل اعتماد باشد و اطلاعات دقیق ارائه دهد. شما یک برنامه کنترل والدین که اطلاعات نادرست ارائه می‌دهد نمی‌خواهید.

پشتیبانی مشتری: اگر هنگام استفاده از برنامه با مشکلی مواجه شدید، باید مطمئن شوید که پشتیبانی مشتری برای کمک به شما در دسترس است.

ارزش نسبت به پول: مطمئن شوید که اپلیکیشنی با ارزش قیمت دریافت می‌کنید. برخی از برنامه‌ها گران هستند، اما ویژگی‌های دلخواه را ارائه نمی‌دهند. اپلیکیشنی را انتخاب کنید که نسبت قیمت به ویژگی عالی داشته باشد.

به اشتراک گذاری داده‌ها: مطمئن شوید که برنامه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید، داده‌های شما را ذخیره نمی‌کند یا آنها را به تبلیغات اشخاص ثالث مخرب نمی‌فروشد. باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات فرزندتان در اختیار افراد خارجی قرار نمی‌گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.