سالروز عملیات حاج عمران «روز لرستان» نام گرفته است

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: با پیگیری مسئولان استان سالروز عملیات حاج عمران که جمعی از رزمندگان لرستان در آن به شهادت رسیدند به عنوان روز لرستان نام‌گذاری شده است.

 سردار نعمت‌اله باقری در نشست خبری ویژه گرامیداشت عملیات غرورآفرین حاج عمران و هفته بسیج سازندگی، بیان کرد: فردا روز آخر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی است، همچنین یادواره شهدای حاج عمران و آغاز برنامه‌های کنگره دوم شهدای لرستان را خواهیم داشت.
وی به نام‌گذاری سالروز عملیات حاج عمران به عنوان روز لرستان در تقویم رسمی اشاره و عنوان کرد: با پیگیری مسوولان استان سالروز عملیات حاج عمران که جمعی از رزمندگان لرستان در آن به شهادت رسیدند به عنوان روز لرستان نام‌گذاری شده است تا هم یاد شهدا گرامی داشته شود و هم خانواده شهدا و ایثارگران، و هم زحمات همه مردم استان که در دوران دفاع مقدس به شکل‌های مختلف نقش آفرینی کردند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: در لرستان ۷۰ جانباز قطع نخاعی داریم؛ جانبازی این عزیزان یک بخش است و ایثارگری و پرستاری همسران آنها یک بخش که حقیقتا زینب وار پرستاری می‌کنند.
باقری در ادامه با اشاره به اینکه لرستان در دوران دفاع مقدس بار‌ها از سوی دشمن بعثی بمباران شد، بیان داشت: همان کاری که صدام و رژیم بعثی با بمباران علیه مردم ایران انجام دادند امروز رژیم صهیونیستی با بمباران مردم فلسطین انجام می‌دهد.
وی بر زنده نگه داشتن یاد شهدای لرستان تاکید و خاطرنشان کرد: یادواره شهدای حاج عمران با حضور همه مردم با سخنرانی سرلشگر محسن رضایی در سالن کنگره مجموعه پادگان حمزه برگزار می‌شود و بعد از برنامه یادواره اعزام به منطقه عملیات حاج عمران را داریم که با حضور خانواده شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس انجام می‌شود.
فرمانده سپاه لرستان گفت: از امسال برنامه یادواره و یادمان حاج‌عمران به عنوان یک برنامه ملی در جریان برنامه راهیان نور ثبت خواهد شد؛ لذا از امسال این برنامه به عنوان یک برنامه ملی در برنامه راهیان‌نور ثبت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در کنگره شهدای لرستان در بحث جمع آوری اسناد دفاع مقدس و ایجاد تمثال شهدا و حوزه‌های دیگر اقدامات خوبی انجام شد.
وی افزود: فردا در یادواره شهدای حاج عمران شروع کار دومین کنگره شهدای لرستان را خواهیم داشت و سعی می‌کنیم در کمترین زمان ممکن آن را دنبال کنیم که دومین کنگره در فاصله بسیار کمی در استان برگزار شود.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: انقلاب اسلامی مولود‌های خیلی خوبی داشت که یکی از آنها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که توسط امام (ره) رقم زده شد و امروز ما به آن حرف امام رسیدیم که فرمود «اگر سپاه نبود کشور هم نبود».
وی با اشاره به عملیات وعده صادق، افزود: امروز دست برتر نظام و انقلاب اسلامی از آستین سپاه بیرون آمد.
سردار باقری در ادامه بسیج سازندگی را از مولود‌های جدید سپاه در دوران رهبری مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: در کرونا، سیل، زلزله و هر حادثه‌ای و شرایطی که هیچ کس حاضر نیست کار کند بسیج سازندگی حضور دارد. امروز بسیج سازندگی مجموعه‌ای پیشران در خدمت به نظام است.
وی با بیان اینکه کار‌هایی که در حوزه بسیج سازندگی انجام می‌شود تمام شدنی نیست، اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۲۰۰ پنل خورشیدی در سطح استان نصب کردند که امروز نصب ۲۰۰ پنل دیگر آغاز شده است.

برچسب ها: یادواره شهدا ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.