نقش آفرینی روابط عمومی سیما در دوره تحول

مدیر روابط عمومی معاونت سیما به مناسبت فرا رسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی یادداشتی منتشر کرد.

رسانه ملی در دوره تحول رویکرد جدیدی را با عنوان «هویت‌محوری و عدالت‌گستری» انتخاب نموده است که به نوعی نقشه راه برای تمامی بخش‌های سازمان صدا و سیما است.

روابط عمومی سیما نیز با توجه به این مهم، تلاش دارد تا با بهره گیری از ایده‌های خلاقانه و هنرمندانه تلاش همکاران خود را در شبکه‌های مختلف و بخش‌های متعدد سیما بازتاب دهد و درگاهی باشد میان تلویزیون و تمام مردم ایران. 

روابط عمومی سیما مخاطب مدار و مخاطب محور بوده و در این راستا علاوه بر نقش آفرینی در بستر‌های رسانه ای، با بهره گیری از روش‌های نوین ارتباطی در فضای مجازی نیز حضور داشته تا بتواند ارتباط موثری با مخاطبان تلویزیون داشته باشد، تقویت ارتباط هم افزا با اصحاب رسانه نیز از اولویت‌های دوره جدید بوده و همچنان در دستور کار خواهد بود.

یکی از مواردی که این دوره را به دوره‌های گذشته متفاوت کرده، جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی دشمنان و شبکه‌های معاند است که بدنبال ایجاد یأس، ناامیدی و سیاه‌نمایی هستند از این رو نقش روابط عمومی از گذشته جدی‌تر و موثرتر خواهد بود.

ما در روابط عمومی معتقدیم کارکرد روابط عمومی تنها اطلاع رسانی نیست بلکه مکمل فرآیند اطلاع یابی است. در واقع روابط عمومی از طریق اطلاع یابی تلاش می‌کند در راستای تولید برنامه‌های تلویزیونی در اثربخشی پیام موثر و با آسیب شناسی دقیق در روند تولید نیز اثرگذار باشد. 

 تغییر رویکرد از تصدی گری به سمت تولی گری و ایفای نقش به مثابه یک قرارگاه سیاستگذار رسانه‌ای شتاب دهنده وتسهیل گرِ تولیدات رسانه‌ای نیز از مهمترین اقداماتی بوده که در روابط عمومی سیما در این دوره مورد توجه است. 

تغییر رویکرد از تمرکز برحوزه برودکست به ایفای نقش پرنگ و فعال در حوزه برود بند، در کنار حفظ و گسترش مزیت‌های موجود در حوزه برودکست نیز از بخش‌هایی است که در روابط عمومی سیما نیز در دوره جدید مورد توجه است.

با وجود محدودیت‌های جدی ساختاری در روابط عمومی و فضای مجازی به عنوان دو بازوی مکمل و هم افزا در حوزه تخصصی اطلاع رسانی و ارتباطات، همکاران من در ۱۶ شبکه و کانال تلویزیونی، ۵ مرکز و روابط عمومی ستاد معاونت سیما، همچنان با انگیزه به مثابه نرم افزاری شتاب دهنده، تمام تلاش خود را برای تحقق و پیاده سازی اهداف سند تحول در حوزه خطیر روابط عمومی دنبال خواهند کرد.

حامد فاتحی 

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار