کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارش باران، تگرگ و وزش باد به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

سمانه غلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به بارش باران، تگرگ و وزش باد به عشایر توصیه می‌شود که از تردد دام‌ها و برپایی چادر در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی اجتناب کنند.

به گفته او، گلخانه داران و تولیدکنندگان نسبت به تنظیم دما، رطوبت واحد‌های گلخانه، دامداری، سردخانه و تولیدی اقدام کنند.

غلامی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی به باغداران توصیه می‌شود که نسبت به استفاده از بادشکن جهت جلوگیری از شکستن و محافظت از نهال‌های جوان اقدام کنند. همچنین از محلول پاشی و سم پاشی مزارع و باغات در زمان بارش باران اجتناب کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط نامساعد به دامداران توصیه می‌شود که از چرای دام در نقاط حادثه خیز اجتناب کنند.

او گفت: کشاورزان با توجه به شرایط جوی برداشت تحت پوشش خزانه چند روز قبل از انتقال نشا به زمین برای نشا‌های آماده اقدام کنند.

براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز برای نوار شمالی و شمال‌شرق رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. همچنین در مناطق شمالی بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد. 

روز شنبه در نوار شمالی و برخی مناطق شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. همچنین روز یکشنبه با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، بارش در شمال غرب و نیمه غربی سواحل دریای خزر تشدید می‌شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار