پوتین: برنامه‌ای برای تسلط بر خارکوف نداریم

رئیس جمهور روسیه می‌گوید اگرچه نیرو‌های این کشور طبق برنامه در حال پیشروی هستند، اما قصد تسلط بر شهر خارکوف در شرق اوکراین را ندارند. 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خصوص پیشروی نیرو‌های این کشور به سمت شهر «خارکوف» در شرق اوکراین گفت که نیرو‌های مسلح روسیه هر روز کاملا مطابق  برنامه حرکت می‌کنند و در اطراف خارکوف نیز دستاورد‌هایی داشته‌اند، اما تا امروز برنامه‌ای برای تسلط بر این شهر وجود نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین نیرو‌های اوکراینی را مقصر وضعیت کنونی در خارکوف دانست و گفت: «آن‌ها مستقیما به مرکز شهر و در مناطق مسکونی تیراندازی می‌کنند. من علنا اعلام کردم که اگر این روند ادامه یابد ما مجبور می‌شویم یک منطقه امنیتی و یک منطقه بدون حضور نیرو‌های اوکراینی ایجاد کنیم». 

شب گذشته، ولودیمیر زلنسکی مجددا از غرب درخواست تجهیزات نظامی کرد و گفت اگر اوکراین سیستم‌های پاتریوت بیشتری دریافت نکند ممکن است شهر خارکوف را از دست بدهد. او وضعیت در این شهر را «بسیار دشوار» توصیف کرد.

خارکوف در شرق اوکراین قرار دارد و بر اساس آمار‌های دولتی، پس از کی‌یف و دنیپروپتروفسک، سومین مشارکت کننده بزرگ در تولید ناخالص داخلی اوکراین در سال ۲۰۱۹ بود. خارکوف همچنین دارای بزرگترین ذخایر گاز طبیعی اوکراین است که این کشور را عملاً در زمینه انرژی خودکفا کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
پوتین گراد بجای خارکیف نمیشود هرگز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
این خار کوف همون خار کیف هست ؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پوتین چشم طمع دوخته به گاز اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
نمیتونی وگرنه داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ای شلوغ ،کم کم داری همه اوکراین رو میگیری
آخرین اخبار