اجتماع مردمی در سوگ شهادت رئیس‌جمهور و همراهان در میدان ولیعصر

مراسم اجتماع امام رضایی‌ها به یاد شهدای خدمت در میدان ولیعصر (عج) با حضور پرشور مردم پایتخت در حال برگزاری است و حاضران در حال عزاداری برای رئیس جمهور شهید ایران و همراهان او هستند.

مراسم اجتماع امام رضایی‌ها که به یاد شهدای خدمت در میدان ولیعصر (عج)، در حال برگزاری است، قرار بود این مراسم از ساعت ۱۶ آغاز شود، اما به علت حضور پرشور مردم این مراسم با تاخیر ۲۵دقیقه‌ای آغاز شد.

در ابتدای این مراسم قاری قرآن دقایقی را به تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم پرداخت.

سپس مادحین اهل‌بیت (ع) چند دقیقه‌ای را به یاد شهدای خدمت برای اباعبدالله (ع) به مدیحه‌سرایی پرداختند.

پس از آن حاضرین روبه‌روی حرم امام رضا (ع) ایستاده و صلوات خاصه را زمزمه کردند.

در ادامه گروه تواشیح «حضرت رسول (ص)» چندین قطعه به مناسبت میلاد امام رضا (ع) خواندند.

پیش از آغاز مراسم نیز، مردم برای شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه ایشان به عزاداری پرداختند:

در دقایقی از این مراسم، حاج حسین یکتا که به روایتگری در اردو‌های راهیان نور شناخته می‌شود، برای حاضران سخنرانی کرد. 

در بخش دیگری از این مراسم، حسین یکتا با بیان اینکه شهید سیدابراهیم رئیسی خستگی‌ناپذیر برای مردم تلاش می‌کرد، اظهار کرد: این مردِ خدمت، پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها به جای اینکه در کنار خانواده باشد در سفر استانی یا در سفر خارجی بود تا گرهی از مشکلات مردم باز شود.

وی با اشاره به موضوع اربعین ادامه داد: سیدابراهیم رئیسی در مسیر اربعین تلاش‌های زیادی کرد تا شرایط برای سفر مردم به اربعین تسهیل شود. خودش نیز باوجود بهترین وسایل برای سفر اربعین، مسیر را با مینی‌بوس طی می‌کرد.

یکتا بیان کرد: دیشب شب یلدای مردم ایران بود و برای مردم خیلی دیر صبح شد و همش به خاطر دلبستگی مردم به رئیس جمهورشان بود و این دلبستگی امروز به همبستگی تبدیل شد. وقتی بخواهید گره از مشکلات مردم باز کنید در دل مردم جای خواهید گرفت، پس وقتی کار برای خدا باشد مردم هم دلسوز می‌شوند.

وی افزود: ما در این چندسال سه تا آقای رئیسی دیدیدم. رئیسی که در مناظرات حرمت نگه داشت، رئیسی که در مقام رئیس جمهور خدمت‌گذار مردم بود، رئیسی که دیشب در دل مردم ایران بود. سیدابراهیم رئیسی بنای رئیس جمهوری گذاشت که می‌توان در آن تمام امکانات ممکلت را داشته باشی، اما دستت پاک باشد. ایشان حرف رهبر معظم انقلاب در مورد گام دوم انقلاب یعنی جهش تولید و نگاه جوان‌گرایی را محقق می‌کرد. 

یکتا ابراز کرد: سیدابراهیم رئیسی دیپلماسی انقلاب اسلامی را محقق کرد، وقتی دولت انقلابی و حزب‌الهی و پای کار خدا باشد پرچم ملت بالا می‌رود و معالات جهانی برهم می‌خورد. وقتی نگاه عنایتی و هدایتی از بالا اتفاق بیافتد کار سرعت می‌گیرد. امروز از یک نگاه اینجا جمع شدیم که تسلیت بگوییم ولی بیعت با امام خود را هم تجدید کنیم. 

یکتا در پایان سخن گفت: سکان‌دار این مملکت رهبر معظم انقلاب فرمودند «خدا با ماست» و خواهیم دید غصه‌ها این ملت به خبر‌های خوش ختم می‌شود.

سپس سیدمحمود علوی، میثم مطیعی و حنیف طاهری دقایقی به مدح اهل‌بیت (ع) پرداختند. مطیعی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت زهرا (س) مدیحه سرایی کرد و به امام رضا (ع) سلام و درود فرستاد.

- دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) همچنان شعار «ایران حرم است» که برای تولد امام رضا (عج) آماده شده بود را در حال اکران دارد؛ هرچند با توجه به «خادم الرضا» خواندن شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی توسط مقام معظم رهبری، این شعار می‌تواند مفهومی از شهادت خادم ایران را به ذهن متبادر کند. 

 - در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام قاسمیان با بیان اینکه ابراهیم رئیسی جزای محسنین را دریافت کرد، گفت: کسی که کمترین ارتباطی را با آقای رئیسی می‌داشت دو نکته را خیلی می‌فهمید. به نظر من دو نکته درباره ایشان خیلی دیدنی بود. اول اینکه رئیسی گداخته‌ی خدمت به خصوص برای محرمین بود. 

تصویری از مراسم امروز اجتماع مردمی در سوگ شهادت رئیس‌جمهور و همراهان در میدان ولیعصر

وی ادامه داد: نکته دیگر این بود که ایشان مرد اخلاق بود. او در قله مناسب سیاسی نشسته بود، هزاران پرونده زیر بغل داشت، طعنه می‌خورد، اما جواب نمی‌داد. آقایان سیاسی یاد بگیرید. می‌شود بزرگمرد سیاست بود، و با اخلاق زندگی کرد. حق ایشان شهادت بود. 

قاسمیان، شهید ابراهیم رئیسی را خادم قرآن دانست و گفت: دل ما خون است، چشممان اشک‌بار است، اما بدانید که این خون‌ها انقلاب ما را بیمه می‌کند و مرحله‌ای از مراحل رشد انقلاب اسلامی خواهد بود. ایشان حتما خادم الرضا هستند، اما باید ایشان را خادم القرآن نیز دانست. کاری که ایشان در سازمان ملل کرد و قران دست گرفت، دلاوری می‌خواست. شهادت خوب نشان و جایزه‌ای برای ایشان بود. حوادث تاریخ اسلام نشان می‌دهد که ما با حوادث این‌چنینی یک پله بالاتر می‌رویم. در آیات قرآن داریم که حوادث تلخ، پیوستگی دل‌ها را به هم زیاد می‌کند و قدم‌ها را محکم می‌کند.

- سپس گروه سرود نوجوانان «نسیم رحمت» سروده‌ای را در مورد مقام شهید خواندند.

- در ادامه این مراسم، رضا هلالی در حال مدیحه‌سرایی درباره امام حسین (ع) است.

تصویری از مراسم امروز اجتماع مردمی در سوگ شهادت رئیس‌جمهور و همراهان در میدان ولیعصر

- در مراسم میدان ولیعصر (عج) تهران، مداحانی که گا‌ها در فضای مجازی ممکن است از ایشان به اختلافات سیاسی یا اجتماعی تلقی شود، در کنار یکدیگر حضور دارند و در حال مدیحه‌سرایی هستند. محمدحسین پویانفر، میثم مطیعی، رضا هلالی، محمدرضا طاهری، حنیف طاهری، سیدمحمود علوی و... در حال مداحی در رثای سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) هستند. 

- در بخشی از این مدیحه‌سرایی، شعری در مدح شهادت سیدابراهیم رئیسی با ذکر «یا رضا جان» خوانده و توسط جمعیت همخوانی شد.

- با نزدیک شدن به غروب آفتاب اگرچه کمی از جمعیت میدان ولیعصر (عج) کاسته شده، اما تصاویر هوایی تلویزیون نشان می‌دهد که ازدحام جمعیت تا نزدیک ساعت ۱۹، همچنان در میدان بسیار زیاد است. 

- دقایق پایانی مراسم، نوای «کجایید‌ای شهیدان خدایی» توسط رضا هلالی، محمدحسین پویانفر و... خوانده شد که با استقبال جمعیت در همخوانی آن مواجه شد.

- پایان‌بخش این مراسم که با دقایق منتهی به اذان مغرب مواجه شده بود، میثم مطیعی دعای فرج را با جمعیت عزاداران همخوانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
آیا نمی شنوید ؟ خداوند متعال داره بنده های خوبشو صدا میزنه و پیش خودش میبره ، حواست باشه یموقع از چشم خدا نیوفتی و اسمت جزو بدها نوشته نشه
Finland
ناشناس
۲۱:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
همه مزدورا، ساچمه زنا، ناله کنین
آخرین اخبار