برنامه‌های جشنواره ملی کوچ عشایر در یاسوج لغو شد

مسئول روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:برنامه‌های جشنواره ملی کوچ عشایر که روز شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه به مدت پنج شب آغاز شده بود ،در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان و همراهان وی لغو شد.

علی اکبر پاک مسئول روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌های این جشنواره به علت شهادت رییس جمهور و جمعی از همراهانش در پی سانحه هوایی در منطقه وزرقان آذربایجان شرقی لغو شده است.

وی بیان کرد: جشنواره ملی کوچ عشایر با حضور استان‌های کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، خراسان‌های جنوبی و شمالی، خوزستان، ایلام، چهارمحال بختیاری، کرمانشاه و آذربایجان یک شب اجرا و اجلاسیه شهدای عشایر هم در قالب آن برگزار شد.

پاک تصریح کرد: در این رویداد فرهنگی برای حدود یکهزار نفر از اهالی عشایر با پوشش محلی فراخوان صادر شده بود، اما به علت عزادار بودن مردم ایران جشنواره مذکور متوقف شد.

معرفی آداب‌و رسوم و سنت‌های عشایر کهگیلویه و بویراحمد و برپایی ۱۰۰ غرفه عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات و هدایا از برنامه‌های این جشنواره بود.

وی تصریح کرد:در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ، بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی‌شد، اما جشنواره کوچ عشایر امسال نیمه تمام ماند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.