سطر کوچکی از سه سال دوندگی شهید رئیسی برای مردمش/ مردی که خستگی را خسته کرده بود

رئیس‌جمهور شهید کشورمان سیزدهم خرداد ۱۴۰۰ در گفت‌وگوی ویژه خبری اعلام کرد که «رفتن بین مردم، سلوک من است».

حالا دیگر او نیست، مردی که نه معنای خستگی را می‌دانست و نه سرما و گرما و نه حتی تعطیلات را حالا برایمان فقط به خاطراتی حسرت بار تبدیل شده است. مردی که میگفت من پشت میزنشین نیستم همان که باید از نزدیک پای درد دل مردم می‌نشست و با دستان خود گره از کارشان باز میکرد؛ حالا ساعتهاست که از دیار ما راهی آسمان شده است و برای ما فقط به یک حسرت تبدیل شده است مردی که شاید گذر هر ثانیه بیش از قبل بزرگی و عظمت اقدامات او را برایمان نمایان کند.

 رئیس‌جمهور شهید کشورمان سیزدهم خرداد ۱۴۰۰  در گفت‌وگوی ویژه خبری اعلام کرد که «رفتن بین مردم، سلوک من است» و این را نه در کلام بلکه در عمل ثابت کرد. از همین بابت قصد داریم نه یک صفحه بلکه در این گزارش چند سطر از خدمات او را در سفر‌های استانی شرح کنیم.

افتتاح بزرگترین  پروژه‌های پالایشگاهی  غرب آسیا در آبادان

شهید آیت الله رئیسی از همان نخستین روز‌های تصدی ریاست جمهوری، رفع مشکلات استان خوزستان را در اولویت برنامه‌های دولتِ مردمی قرار داد و از همین رو ۷ بار به استان خوزستان سفر داشتند.

بازدید از بیمارستان ویژه کرونای رازی اهواز، پیگیری مطالبات پرستاران و کادر درمان خوزستان، سفر به منطقه محروم مرزی جفیر در شهرستان هویزه و افتتاح ۲ طرح آبرسانی به این منطقه، بازدید از وضعیت تالاب هورالعظیم و رودخانه‌های کرخه‌نور و نیسان و همچنین حضور در جمع صمیمی سران عشایر استان از اقداماتشان در سفر به این استان بود.  

ایشان همچنین برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زگان شهرستان اندیکا که از محرومترین مناطق خوزستان است، برای دومین بار به صورت سرزده وارد استان خوزستان شدند.

شهید رئیسی سال گذشته همزمان با روز ملی شدن صنعت نفت به آبادان سفر کرد تا در ساعات پایانی سال یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های پالایشگاهی در منطقه غرب آسیا را در منطقه‌ای که به برزیل ایران معروف است، بهره‌بهرداری کند؛ طرحی با امضای ۳۲۱ قرداد با ۱۰۲ سازنده داخلی و ۲۹۹ قرارداد با ۹۷ سازنده خارجی در کوتاه‌ترین زمان که به گفته وزیر نفت ایران را هم در ساخت پالایشگاه گازی و هم ساخت پالایشگاه نفتی خودکفا کرد.

در این سفر، سه طرح ایستگاه پیش تراکم کارخانه گاز و گاز مایع ۱۰۰۰، ایستگاه پیش تراکم کارخانه گاز و گاز مایع ۹۰۰ و پست برق ۴۰۰ کیلو ولت ایثار با برنامه‌ریزی متخصصان مناطق و اهتمام شرکت‌های مجری داخلی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

همچنین آغاز عملیات اجرایی میدان مشترک سهراب با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری با هدف دستیابی تولید ۳۰ هزار بشکه در روز، بهره برداری از ۴۰ حلقه چاه نفتی میدان آزادگان جنوبی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلار و اشتغالزایی بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر و افتتاح فاز سوم سیکل بخار نیروگاه غرب کارون با ظرفیت ۱۸۰ مگاوات در روز و سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیون یورو دیگر طرح‌هایی بودند که توسط رییس جمهور افتتاح شدند.

عملیات اجرایی باند دوم جاده اهواز-خرمشهر به طول ۲۵ کیلومتر و پروژه خطه راه‌آهن اهواز-اندیمشک نیز بخش دیگری از اقدامات ایشان بود.

طرح آبرسانی که ۲۰ سال راکد مانده بود

آذربایجان شرقی هم مقصد دیگر از بخش عظیم سفر‌های رئیس جمهور شهید کشورمان بود که در آن اقدامات بسیاری انجام شد؛ برای مثال افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان با ظرفیت تولید ۴ هزار دستگاه.

این خط با ظرفیت تولید سالانه ۴ هزار دستگاه انواع خودروی تجاری سبک، سنگین، ون و کشنده در مساحتی به متراژ ۵ هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی احداث شده و برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

همچنین راه‌آهن بستان‌آباد-خاوران در آذربایجان شرقی پس از ۲۲ سال وقفه با همت ایشان افتتاح شد که با افتتاح این بخش تکمیلی از راه‌آهن میانه-تبریز، مسیر ریلی تهران تا تبریز ۱۱۴ کیلومتر کوتاه و زمان سفر کاهش داشت.

سطر کوچکی از سه سال دوندگی شهید رئیسی برای مردمش

همچنین رئیس جمهور از پروژه آبرسانی به میانه از طریق سد گرمی چای  و خط انتقال ۴۹ کیلومتری بهره‌برداری کرد. با بهره‌برداری از این پروژه مردم میانه، شهر تَرک و ۱۷ روستای واقع در مسیر از آب شرب سالم و با کیفیت بالا برخوردار شدند.

این طرح مهم که به مدت ۲۰ سال راکد مانده بود، پس از سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی و تعیین فرصت یکساله وی برای رفع تنش آبی جمعیت حدود ۱۲۰ هزار نفری منطقه، سرعت و شتاب گرفت و با تزریق به موقع اعتبارات مصوب، تصفیه‌خانه و خطوط انتقال آن به طور کامل تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات

بم مقصد دیگر رئیس جمهور بود که در آن اقدامات زیربنایی بسیاری انجام شد؛ برای مثال افتتاح طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات که بیش از ۱۰ سال نیمه کاره رها مانده بود و در حالی که سد نسا یکی از بهترین آب‌های استان را از منشا کوه‌های جبال‌بارز دارد، مردم شهر‌های شرقی استان به ویژه بم از دسترسی به این آب باکیفیت محروم بودند.

سطر کوچکی از سه سال دوندگی شهید رئیسی برای مردمش

همچنین بخش گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی خودمصرف بوتیا که دارنده بالاترین راندمان تولید در میان نیروگاه‌های کشور است، با حضور رئیس جمهور رسما افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سطر کوچکی از سه سال دوندگی شهید رئیسی برای مردمش

بهره‌برداری رسمی از مجتمع پتروشیمی گچساران

در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و بهره‌برداری رسمی از مجتمع پتروشیمی گچساران صورت گرفت که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت نفت در سفر استانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه بویراحمد  بود و به انتظار ۱۷ ساله مردم شهرستان گچساران پایان داد.

مطالعات ساخت این سد در سال ۱۳۷۳ و عملیات اجرایی از سال ۱۳۹۱ با اخذ مجوز‌های لازم از سازمان‌های ذیربط و با اعتباری حدود ۲۳۰ میلیون یورو شروع شده بود، اما عملیات ساخت آن با توقف و کندی مواجه بود که با تلاش‌های ۲۲ ماهه دولت مردمی و تخصیص اعتبار ویژه، تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسید.

سطر کوچکی از سه سال دوندگی شهید رئیسی برای مردمش

همچنین نیروگاه برق‌آبی چمشیر دارای ۳ واحد بزرگ هر یک به ظرفیت ۵۵ مگاوات و دو واحد کوچک (زیست محیطی) هر یک به ظرفیت ۵.۵ مگاوات (جمعا ۱۷۶ مگاوات) است که از طریق پست ۲۳۰ کیلوولت چمشیر به شبکه سراسری متصل می‌شود.

سطر کوچکی از سه سال دوندگی شهید رئیسی برای مردمش

تولید گاز از ایرانی‌ترین فاز میدان عظیم پارس جنوبی

 آغاز عملیات تولید گاز از ایرانی‌ترین فاز میدان عظیم پارس جنوبی بعد از ۲۰ سال وقفه اقدام رئیس جمهور شهید کشورمان در سفر به عسلویه بود که طی ۲۰ سال گذشته عملیات راه‌اندازی این فاز بار‌ها به شرکت‌های خارجی واگذار شد، اما این شرکت‌ها به بهانه تحریم هر بار عملیات احداث و راه‌اندازی را ناتمام رها کردند، تا اینکه در سال ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولت سیزدهم، این طرح به عنوان یکی از طرح‌های نیمه‌تمام دارای اولویت مورد توجه قرار گرفت و با واگذاری آن به شرکت‌های داخلی و با اتکا به توانمندی‌های متخصصان کشورمان پس از ۲۰ سال وقفه در مدت ۲ سال با تلاش جهادی و شبانه‌روزی، امروز افتتاح و عملیات تولید گاز در آن آغاز خواهد شد.

سطر کوچکی از سه سال دوندگی شهید رئیسی برای مردمش

افتتاح پالایشگاهی کاملا سبز در اصفهان

 انتقال آب از دریای عمان به اصفهان اقدام مورد توجه دیگری از ایشان بود.

سطر کوچکی از سه سال دوندگی شهید رئیسی برای مردمش

همچنین در سفر ایشان به اصفهان  واحد اول نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی فولاد مبارکه اصفهان به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به بهره‌برداری رسید و از طرح عظیم و محیط‌زیستی واحد تصفیه گازوئیل (DHT) پتروپالایشگاه این شهر بهره‌برداری کرد.

از جمله دستاورد‌های این طرح عظیم ملی می‌توان به تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه گازوئیل و سوخت پاک مطابق با استاندارد یورو ۵، جلوگیری از انتشار ۳۰۰ تن گوگرد در روز در هوای کلانشهر‌های کشور و کاهش گوگرد گازوئیل تولیدی پالایشگاه‌ها به کمتر از ppm ۱۰ اشاره کرد.

در این واحد ۱۲۰۰ نفر به‌کارگیری شده‌اند و ایجاد سود سالانه ۲۶۳ میلیون دلار و بازگشت هزینه‌های طرح پس از گذشت ۴ سال از اجرای آن از دیگر مزایای این طرح عظیم ملی است.

با بهره‌برداری از مجموعه طرح‌های پالایشگاه اصفهان، این پالایشگاه به پالایشگاهی کاملا سبز تبدیل خواهد شد که این امر در پاک‌سازی هوای استان اصفهان نقش به‌سزایی خواهد داشت.

ایشان در سفر به استان کردستان طرح راه‌آهن همدان_سنندج را به بهره‌برداری رساندند.

کلان طرح راه‌آهن همدان_سنندج در طول ۱۸ سال گذشته حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشت و به دلیل مشکلات اعتباری تعطیل شده بود.

همچنین فرودگاه شهدای سقز به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی استان کردستان، با فرود هواپیمای رئیس جمهور، به صورت رسمی و کامل افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرودگاه سقز نقش مهمی در پازل توسعه استان کردستان و ارتقای شاخص بهره‌مندی آن در بخش‌های مختلف دارد.  

بهره‌برداری از  تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس

طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر گنبدکاووس پس از ۳۰ سال وقفه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

تکمیل مرحله نخست این طرح مهم عمرانی که به دلایل مختلفی متوقف مانده بود، در دولت مردمی و سفر استانی دور اول رئیس جمهور به استان گلستان، در دستور کار و جزو مصوبات سفر قرار گرفت و دولت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه اعتبار پیش‌بینی کرد و بلافاصله عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد.

با بهره برداری از این طرح ظرفیت انتقال و تصفیه فاضلاب جمعیتی افزون بر ۱۵۰ هزار نفر فراهم شده است که این موضوع نقش به سزایی در حفظ محیط‌زیست این منطقه ایفا خواهد کرد.

و در پایان باید گفت که اینها فقط چند کلمه از روایت عظیم تلاش های شبانه روزی شهید رئیسی برای مردمش بود؛ مردی که زمان بزرگی او را بیش از پیش ثابت خواهد کرد...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
وکی بودکه این همه تلاش راببینه وقدربدونه البته بایدرسانه هابازتاب میدادن که کم‌کاری کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
مرد خستگی ناپذیر و پر تلاش شهادت مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
قبل از شهادتش دوسش داشتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خدایا صبرمون بده برا این مصیبت بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
سید عزیز خیلی دلم گرفته سلام ما را به سردار عزیز برسان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خدا رحمتش کنه ادم بی ریائی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
اینهایی که منفی میدهند واقعا فکر کننند ببینند انسان هستند ؟ ایرانی هستند؟ بی انصاف ها شهید جمهور شب وروزش را برای خدمت رسانی گذاشته بود پشت میزش ننشست به فکر مردمش بود نه به فکر خودش بین خودتون وخداوند قصاوت کنید وجدان داشته باشید حرفی بزنید که در قیامت بتونید از آن دفاع کنید روح رئیس جمهور شهیدم شاد وقرین رحمت الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
اینهایی که منفی میدن مصداق ایه قران هستند که میفرماید بر قلب و دلهایشان مهر زده شده و کر و کورند
Germany
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
آنان که پرده پندار دریدن
یعنی همه جا غیر خدا هیچ ندیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
از طرف عشایر حیادر آل دارم (بنی تمیم )خوزستان تسلیت به مقام معظم رهبری و خانواده محترم و ملت غیور ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
شربتی از لبِ لعلش نچشیدیم و بِرَفت
رویِ مَه پیکرِ او سیر ندیدیم و برفت

گویی از صحبتِ ما نیک به تنگ آمده بود
بار بربست و به گَردش نرسیدیم و برفت

بس که ما فاتحه و حرزِ یمانی خواندیم
وز پی‌اش سوره اخلاص دمیدیم و برفت

عشوه دادند که بر ما گذری خواهی کرد
دیدی آخر که چنین عشوه خریدیم و برفت

شد چمان در چمنِ حسن و لطافت لیکن
در گلستانِ وصالش نَچَمیدیم و برفت

همچو حافظ همه شب ناله و زاری کردیم
کای دریغا به وداعش نرسیدیم و برفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
شربتی از لبِ لعلش نچشیدیم و بِرَفت
رویِ مَه پیکرِ او سیر ندیدیم و برفت

گویی از صحبتِ ما نیک به تنگ آمده بود
بار بربست و به گَردش نرسیدیم و برفت

بس که ما فاتحه و حرزِ یمانی خواندیم
وز پی‌اش سوره اخلاص دمیدیم و برفت

عشوه دادند که بر ما گذری خواهی کرد
دیدی آخر که چنین عشوه خریدیم و برفت

شد چمان در چمنِ حسن و لطافت لیکن
در گلستانِ وصالش نَچَمیدیم و برفت

همچو حافظ همه شب ناله و زاری کردیم
کای دریغا به وداعش نرسیدیم و برفت
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خدا رحمت کنه روحش شاد انقد که دیروز تا حالا گریه کردم واسه رییس جمهور محبوب و همراهان عزیزش واسه بابا ننه خودم گریه نکردم تسلیت تسلیت تسلیت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
اره ما ایرانی ها برای روایت های هزاران سال قبل گریه میگنیم و هزینه می کنیم
ولی برای پدر و مادر و بس خانواده خود گریه نمیکنیم بعد یکسال فراموش می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۵:۲۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
اره شهید رئیسی برای ما ایرانی ها مثل پدری دلسوز بود حقیقتا به فکر مشکل مردم بود من بابا دارم می میمرم براش، ولی برای شهید رئیسی خون گریه کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ازش یاد گرفتم که
بجای شکوه از تاریکی، بیا و شمعی روشن کن
وضعیت کرونا، تولید خودرو، یارانه، روابط با دیگر کشورها، راه اندازی کارخانه های تعطیل و ... حل کرد
یادمون باشه که مملکت رو بدون مشکلات تحویل نگرفت ولی در کاهش مشکلات سر از پا نشناخت
روحشان شاد و یادشان گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
روحت شاد خادم الرضا،عاقبت بخیر شدی و شربت شهادت نوشیدی پس یعنی خدا ازت راضی بوده و دیگه مهم نیست حرفهای بی خردان
Germany
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
باورش سخته مرده آدم فکر میکنه اینا همه یه جور خواب و خیاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
شهید شدند بهترین درجه وپاداشی است که خدا به ایشان وهمراهانش داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
حالا از کی وعده های دولت ایشان را مطالبه کنیم؟
-ساخت 4 میلیون مسکن
-کاهش تورم اول به نیم و بعد به زیر 10 درصد
-ساماندهی بازار بورس و اوراق بهادار
-ساماندهی بانک های ناتراز و جلوگیری از افزایش نقدینگی
-ساماندهی صنعت خودرو
-چرخیدن چرخ اقتصاد و سانتریفیوژها بصورت همزمان
و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
از مافیاهای گردن کلفت از خدا بیخبر مطالبه کنید که در لباس دوست، فتنه انگیز و منافقند و پشت پرده همه مشکلات از این دست هستند و نمی گذارند و نمی خواهند اقتصاد مملکت سر و سامان بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خرید خونه و ماشین واقلام زندگی درطی این سه سال،شده آرزو برای ما بازنشسته ها.شماجماعت مرده پرست تادیروزیه جورحرف می دید امروز طوردیگر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
حالا شما كه بازنشسته ايد ام كه جوانيم و ١٠ ساعت كارميكنيم اجاره خونمونم درنمياريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
بازنشسته ها دراین دولت به کلی فراموش شدند هنوز مطالباتمان بعد از سه سال پرداخت نشده حقوق هم یک سوم شاغل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
کارکنان آموزش فنی وحرفه ای هم از نظر حقوق ودریافتی جزو فراموش شدگان در دوره های اخیر ریاست جمهوری و مجلس هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
عین شمع سوختی تاروشنی راه ماباشی ای شهید جمهور
Iran (Islamic Republic of)
شجاع
۱۰:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خدا رحمتش کنه خداحافط سید محرومان
آخرین اخبار