واکنش بایدن به درخواست حکم بازداشت نتانیاهو

بایدن از درخواست حکم بازداشت دیوان بین‌المللی کیفری علیه سران اسرائیل انتقاد کرد.

در بیانیه کوتاهی که کاخ سفید منتشر کرد، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای اولین بار از درخواست کریم خان، دادستان دیوان بین المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت انتقاد کرد.

او گفت: «تقاضای دادستان دیوان بین‌المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت علیه سران اسرائیل ظالمانه است. اجازه دهید واضح بگویم: هر آنچه که این دادستان ممکن است به آن اشاره کند، هیچ معادلی بین اسرائیل و حماس وجود ندارد. ما همیشه در کنار اسرائیل در برابر تهدیدات علیه امنیت آن خواهیم بود.»

در همین حال، آنتونی بلینکن، می‌گوید که پرونده "شرم آور" دیوان بین المللی کیفری درباره اسرائیل، مذاکرات آتش بس را به خطر می‌اندازد

وزیر امور خارجه ایالات متحده، تلاش دادستان دیوان بین المللی کیفری برای دستگیری سران اسرائیلی را "شرم آور" خواند و صلاحیت دادگاه را رد کرد و گفت که این اقدام تلاش‌های آتش بس را به خطر می‌اندازد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی امروز اعلام کرد که این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین شماری از مقامات حماس است.

دولت بایدن بار‌ها و بار‌ها حمایت «آهنین» خود از اسرائیل را در بحبوحه جنگ حفظ کرده است، در حالی که به طور فزاینده نگرانی خود را در مورد تلفات بالای غیرنظامیان در غزه و موانع دسترسی به کمک‌های بشردوستانه ابراز کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بالاخره یک حکم برای دستگیری و محاکمه بزرگترین جلاد قرن بعد از بایدن و صادر شد. چون نتانیاهو عروسک بایدن جانی است. دیوان بین المللی باید برای سران آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و رژیم اشغالگر قدس به طور مساوی حکم صادر کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
درست مثل گنبد آهنین
آخرین اخبار