پولیتیکو:

پول اتحادیه اروپا برای اوکراین خیلی سریع تمام می‌شود

بروکسل متوجه شده است که ۵۰ میلیارد یورویی که برای حمایت از اقتصاد اوکراین در نظر گرفته شده، سریعتر از حد انتظار در حال اتمام است.  

پولیتیکو نوشت: اتحادیه اروپا در تلاش است راهی برای تامین مالی کی یف بدون استفاده از بودجه خود بیابد و ممکن است علیرغم نارضایتی برخی از اعضای بانفوذ بلوک، دارایی‌های مسدود شده روسیه را رها کند.

کمیسیون اروپا ممکن است زودتر از آنچه پیش بینی می‌شود بودجه برای اوکراین را تمام کند. در فوریه، پس از هفته‌ها مذاکرات دشوار، اتحادیه اروپا یک صندوق نقدی ۵۰ میلیارد یورویی برای حمایت از این کشور تا سال ۲۰۲۷ ایجاد کرد. اما اعضای اتحادیه به آرامی متوجه می‌شوند که به زودی مجبور خواهند شد حتی بیشتر هزینه کنند.

بروکسل تقریبا نیمی از پول اختصاص داده شده را تا پایان سال به کی یف خواهد پرداخت. علاوه بر این، اتحادیه اروپا با نبرد سختی برای ادامه حمایت از اقتصاد اوکراین مواجه است و انتخاب مجدد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده تهدیدی برای تشدید وضعیت است.

فقدان کمک‌های خارجی می‌تواند باعث هرج و مرج مالی در اوکراین شود. بنابراین، اتحادیه اروپا به دنبال راه‌های جایگزین برای جمع آوری پول برای کمک به کی یف بدون استفاده از بودجه هفت ساله این سازمان است.

محتمل‌ترین گزینه، با حمایت ایالات متحده، ۵۰ میلیارد یورو "مگا وام" به اوکراین است که در برابر دارایی‌های مسدود شده روسیه تضمین شده است. پولیتیکو خاطرنشان می‌کند، اما اعضای بانفوذ بلوک، از جمله برلین، پاریس و رم، نگران هستند که این اقدام عواقب مالی و حقوقی گسترده‌ای داشته باشد.

در حال حاضر، کی‌یف به بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری که در ۲۴ آوریل توسط سنای ایالات متحده تصویب شد، پس از ماه‌ها کشمکش سیاسی متکی است. اما جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، متحدانش را تحت فشار قرار می‌دهد تا به دنبال راه‌هایی برای بهره‌برداری از ذخایر تقریباً ۲۶۰ میلیارد یورویی روسیه باشند، در حالی که نشست سران گروه هفت در ایتالیا در ماه آینده به عنوان لحظه‌ای کلیدی برای فشار جهت پیشرفت تلقی می‌شود. پیش از این، نمایندگان G ۷ گفتند که موضوع مصادره کامل دارایی‌های فدراسیون روسیه دیگر مورد بحث قرار نمی‌گیرد و اقدامات جایگزین در حال بررسی است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار