زلنسکی: غرب در روند تصمیم‌گیری برای کمک نظامی به اوکراین تعلل می‌کند

رئیس جمهور اوکراین خواستار تسریع در روند تصمیم گیری برای ارسال کمک‌های نظامی به این کشور شد.

حماقت غرب در گسترش ناتو به مرز‌های روسیه در نهایت منجر به آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ شد. این جنگ هر چه بیشتر پیش می‌رود شکست کی یف بر همگان آشکارتر می‌شود. اکنون تحلیلگران غربی درباره پیروزی یا شکست اوکراین صحبت نمی‌کنند بلکه موضوع بر میزان اراضی است که این کشور در نهایت به روسیه واگذار خواهد کرد. 

بر این اساس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (دوشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری رویترز به شدت از کشور‌های غربی در روند ارسال کمک‌های نظامی به کی یف انتقاد کرد. 

زلنسکی در این باره گفت: برای متحدان غربی ما زمان زیادی طول می‌کشد که بخواهند درباره حمایت‌های نظامی از اوکراین تصمیم گیری کنند. من از متحدان خود می‌خواهم نقش فعال تری در مقابله مستقیم در جنگ با روسیه داشته باشند. این امر می‌تواند با رهگیری موشک‌های شلیک شده از سوی روسیه بر فراز اوکراین و نیز اجازه برای استفاده از تسلیحات غربی برای هدف قرار دادن محل‌های تجمع نظامیان روس در نوار مرزی انجام شود. 

وی درباره تحویل تسلیحات به اوکراین برای مقابله با روسیه تاکید کرد: واقعا ناامید کننده است به ویژه این موضوع درباره پدافند‌های هوایی از جمله سامانه پاتریوت که اوکراین به شدت در جنگ با روسیه به آنها وابسته است مشاهده می‌شود. 

زلنسکی در ادامه خاطرنشان کرد: روسیه در حال بهره بردن از ۳۰۰ هواپیما بر فراز اوکراین است. از این رو، ما برای مقابله با چنین حجمی از قدرت هوایی دستکم نیازمند ۱۲۰ تا ۱۳۰ هواپیمای جنگی هستیم. ما امیدواریم بتوانیم از جنگنده‌های اف ۱۶ به زودی در میدان‌های نبرد بهره بگیریم.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار