عشایر حامی نظام اسلامی ایران هستند

فرماندار شهرستان بهبهان گفت: نقش مهم و اساسی عشایر در پیروزی انقلاب و پس از آن جنگ تحمیلی نمایان است.

 

سید ولی الله موسوی فرماندار بهبهان گفت: در دوران پهلوی تلاش شد تا عشایر از سبک اصلی زندگی خود فاصله بگیرند، اما سلحشوری و غیرت که ذاتی مردمان عشایری است باعث شد این نقشه شکست بخورد.

او می‌گوید: تاریخ عشایر منطقه زاگراس حاکی از مقاومت و نبرد عشایر بختیاری، بهمئی، طیبی و بویراحمد با دولت پهلوی و پس از آن نقش اساسی و مهم آنان در جنگ تحمیلی است و عشایر در جنگ تحمیلی در تمامی عرصه‌ها ایستادند و با تمام وجود از کیان وطن دفاع کردند.

موسوی ادامه داد: تنها جنگی که ذره‌ای از خاک وطن جدا نشد جنگ تحمیلی بود که نقش عشایر در آن بی بدیل است.

او گفت: جامعه عشایر در جنگ نزدیک به ده هزار شهید تقدیم وطن کردند و دین خود را به کشور و نظام ادا کردند و امروز نوبت نظام و مسئولین است که به عشایر رسیدگی کنند.

 موسوی می گوید: جامعه عشایر هنوز ساده زیستی، غیرتمندی و خلوص خود را حفظ کرده است و امروز دشمن میداند هنوز هم تمام اقشار ایران و از جمله عشایر در صحنه دفاع از نظام هستند و هنوز همچون اریوبرزن‌ها در مقابل چشمداشت دشمنان به خاک وطن ایستاده اند و ایستادگی خواهند کرد.

فرماندار بهبهان گفت: ما مدیون عشایر هستیم، و امروز نظام و دولت باید به مطالبات و دغدغه‌های جامعه عشایر بپردازد و هرجا این جامعه مشکلی دارد با جان و دل به آن کمک کند و به عنوان نماینده دولت در شهرستان میگویم که این جزء تکالیف و وظایفمان است چرا که عشایر همچنان حامی نظام هستند و دین خود را ادا کرده اند و امروز وظیفه ماست که بصورت خاص به آنان رسیدگی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.