معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خبر داد

تولید و کاشت سالانه ۲۵۰ هزار اصله نهال در کشور

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: از برنامه‌های هفتم توسعه، تولید و کاشت سالانه ۲۵۰ هزار اصله نهال طی چهار سال در کشور است.

مصطفی جلیلی معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در آیین تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اظهار داشت: طی چهار سال چهار عملیات آبخیزداری، احیا و اصلاح، کاشت نهال و بیابان زدایی برای بیش از ۷۳ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی کشور انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: افزون بر ۸۳ درصد از اراضی کشور معادل ۱۳۲ میلیون هکتار تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است و تمام نیرو‌های شاغل در بدنه این سازمان اعم از رسمی، پیمانی، شرکتی و سایر قرارداد‌ها ۱۳ هزار نفر است که حفاظت و حراست از این عرصه گسترده از عهده این افراد خارج است و صیانت از انفال طبیعی عزم و مشارکت همگانی اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های دیگر را می‌طلبد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز از تولید ۶ میلیون اصله نهال در استان طی امسال خبر داد و گفت: این تعداد نهال در ۱۳ نهالستان استان تولید شده است. 

یاسم خانمحمدیان افزود: در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور سهم استان ایلام ۲۴ میلیون اصله می‌باشد که تاکنون در سطح ۲ هزار و ۲۶۰ هکتار از عرصه‌های استان درخت کاشت شده است. 

وی عنوان کرد: همچنین طی امسال ۱۲ طرح آبخیزداری با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان در سطح استان اجرا شده است. 

در این آیین با تقدیر از زحمات ابراهیم پیرزادیان، یاسم خان محمدیان به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.