مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام خبر داد

پرداخت ۷۰ درصد از مطالبات کلزاکاران ایلام

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام گفت: ۷۰ درصد مطالبات کلزاکاران استان معادل چهار هزار و ۹۰۰ میلیون ریال تاکنون پرداخت شده است.

حمیدرضا شکری مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام اظهار کرد: تاکنون ۲۰ هزار تن کلزای برداشت شده از مناطق گرمسیری استان، به کارخانه‌های روغن‌کشی ارسال شده که از این مقدار تاکنون مطالبات ۱۴ هزارتن آن پرداخت شده است.

وی افزود: مراکز خرید تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید تاکنون ۱۷ هزار و ۱۰۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان شهرستان‌های مهران و دهلران خریداری کرده‌اند و بخش خصوصی نیز سه هزار تن را از کشاورزان شهرستان دهلران خریده است.

شکری ادامه داد: فرآیند برداشت دانه روغنی کلزا در مناطق گرمسیری مهران و دهلران روز‌های پایانی خود را طی می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که حدود ۲۳۰ تن دیگر کلزا از این مزارع برداشت شود.

وی اضافه کرد: در مجموع، برداشت دانه روغنی کلزا در سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار معادل ۱۳ درصد کل اراضی زیر کشت کلزای استان باقی مانده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام یادآور شد: این اداره کل دارای هفت مرکز خرید است که چهار مرکز آن در شهرستان‌های دهلران و مهران و مابقی نیز در سایر شهرستان‌های استان استقرار دارد.

برچسب ها: کلزا ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.