نکوداشت مختومقلی فراغی در گلستان

دویست و نود و یکمین نکوداشت شاعر شهیرمسلمان ایرانی ترکمن، مختومقلی فراغی در آرامگاه او در آق تقای مراوه تپه برگزار شد.

این مراسم با حضور هزاران نفر از علاقمندان افکار و اندیشه‌های مختومقلی فراغی از سراسر کشور در آرامگاه آن عارف ادیب برگزار می‌شود.

۴۰ نفر از کشور ترکمنستان از جمله معاون وزیر فرهنگ و ارشاد این کشور، نمایندگان مجلس ملی وجمعی از استاتید دانشگاه ترکمنستان نیز میهمان این مراسم هستند.

در حاشیه برگزاری مراسم بزرداشت مختومقلی فراغی، غرفه یا چادرمحلی برپاست تا میزبان مراسم، فرهنگ و آداب رسوم سنتی خود را به میهمانان دیگر استان‌ها و میهمانان کشور ترکمنستان معرفی کند.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان نیز پیامی به این مراسم ارسال کرده بود.

در این پیام آمده است؛ اشعار عرفانی ساده و روان او باعث شده این اشعار در قلوب همه کسانی که گرایش به اشعار دینی دارندزمزمه شود.

استاندار گلستان نیز در مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی گفت: این شاعر و عارف بزرگ در اشعارش مردم را به وحدت و همدلی و ایثار دعوت می‌کند و ما امروز به چنین عرفان ومعنویتی نیاز داریم.

علی محمد زنگانه افزود: عرفانی پویاست که در کنارمردم می‌ماند و نه جدا مانده از مردم و براین اساس یک وجه عرفان باید خودسازی و وجه دیگر آن جامعه سازی باشد.

زنگانه گفت: شعر واندیشه مختومقلی فراغی را باید بیش از پیش بشناسیم و بشناسانیم تا نسل امروز ما در سرزمین برادری هویت خود را بشناسد.

معاون وزیر فرهنگ کشور ترکمنستان نیز در این مراسم گفت:رفت و آمد‌ها و مراودات اجتماعی دو کشور ایران و ترکمنستان از سال‌های دور بوده و همچنان ادامه دارد.

نورصحت شریم اُف افزود: شاعر شهیر ترکمن در اشعار خود اخلاقیات و معنویات را سرلوحه قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار