دانشگاه «گنت» بلژیک روابط با شماری از مرکز تحقیقاتی اسرائیلی را متوقف کرد

دانشگاه «گنت» بلژیک در پی تظاهرات گسترده دانشجویان حامی فلسطین تصمیم گرفت که همکاری خود را با سه مرکز تحقیقاتی رژیم صهیونیستی متوقف کند.

الجزیره بامداد جمعه نوشت: بر اساس این تصمیم، گنت روابط خود را با مراکزی متوقف کرد که در تولید سلاح، با ارتش اسرائیل همکاری می‌کنند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دانشجویان گنت همسو با اعتراضات دانشجویی جهانی تحصنی در حمایت از فلسطین برگزار کرده و خواستار قطع ارتباط با دانشگاه‌های اسرائیلی شدند.

بلژیک از جمله کشور‌هایی است که در ماه‌های اخیر تلاش‌هایی را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی آغاز کرده است.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کرد: چهار کشور اروپایی اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و مالت قصد دارند فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسند.

وی افزود: این یک اقدام نمادین با ماهیت سیاسی است که استقلال یک دولت به رسمیت شناخته شود که احتمالا بلژیک و سایر کشور‌های اروپایی نیز از آن پیروی خواهند کرد.

بورل گفت که کشور‌های اروپایی قصد دارند در تاریخ ۲۱ ماه می (اول خرداد) استقلال فلسطین را اعلام کنند.

از سوی دیگر، بلژیک از رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی و توصیه به بازنگری شورای امنیت در تصمیم قبلی خود در این زمینه استقبال کرد.

حجه لحبیب وزیر خارجه بلژیک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما از تهیه‌کنندگان این قطعنامه درباره وضعیت فلسطین در سازمان ملل بوده و به آن رای مثبت دادیم.

وی افزود: پیامی که بلژیک در این رابطه فرستاده، روشن است. فلسطین باید جایگاه کاملی در نهاد‌های بین‌المللی داشته باشد. این مسئله گامی مهم بسوی راه حل دو دولتی و یک روند معتبر صلح است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
احسنت این راه را ادامه دهید تا بزرگترین پشتیبان این صهیونیسم یهودی غربی فلج شود
آخرین اخبار