وزیر ارشاد مطرح کرد

امروز شاهد پررونق‌ترین روزهای فرهنگ و هنرمان هستیم

اسماعیلی گفت: دشمن در تلاش بود تا رونق فرهنگی را از کشور ما بگیرد، اما امروز شاهد پررونق‌ترین روز‌های فرهنگ و هنر کشورمان هستیم.

محمدمهدی اسماعیلی امروز  به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: در میعادگاه دانشگاه همیشه حضور بزرگان انقلاب را درک کرده ایم و والاتر از همه حضور درخشان رهبر معظم انقلاب را در مقاطع مختلف شاهد بودیم. خدای متعال را به میزبانی از فرزندان موسی ابن جعفر شاکریم. این شجره طیبه در طول هزاران سال مظهر علم و دانش و مشعل‌های هدایت و راهبری بودند.

وی افزود: در قرن محاصر یکی از فرزندان موسی بن جعفر، حضرت آیت الله عظما امام موسوی الخمینی (ره) پرچم انقلاب را بلند کرد، با قیام امام راحل نهضت بزرگ انقلاب اسلامی آغاز شد و با مرارت‌ها به پیروزی رسید و امروز به دست یکی دیگر از سادات عظیم الشان رسید.

اسماعیلی عنوان کرد:در سال ۲۰۰ هجری خلیفه عباسی، از امام برای حضور در مرو دعوت کرد. این هجرت تاریخ ساز بعد از پیامبر (ص) مهمترین هجرت است. امام رضا با حضور در خراسان، تمدن جدیدی را به نام تمدن رضوی بنا نهاد. در زمانی که خلفای عباسی تلاش داشتند فلسفه غرب و یونان را در جهان اسلام گسترش دهند، امام ما با حضور در مرو با استفاده از حضوری که فراهم شده بود با دانش گسترده الهی به مقابله با مخالفان پرداخت. اوج اسلام با میدان داری مفاخر و بزرگانی، چون ابوریحان بیرونی و ابوعلی سینا آغاز شد.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم در پناه عقلانیت، با مکتبی که برای ما به میراث گذاشته شده، بنای مدنی انقلاب اسلامی را بنا گذاشته ایم و همه دستاورد‌های فرهنگی امکان رشد و تعالی پیدا می‌کند. انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است.

وی عنوان کرد:دنیا و رهبران دنیا کجا شخصیتی مثل رهبر حکیم ما سراغ دارد که با این میزان تسلط، پرچمدار مسائل فرهنگی در جهان باشد که تنها یکی از بزرگترین مظاهر آن، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است که از سال ۱۳۶۶ با تدبیر رهبر که آن زمان در کسوت ریاست جمهوری بودند، آغاز شد و امسال سی و پنجمین دوره آن در حال برگزاری است.

اسماعیلی در بخشی از این سخنرانی تاکید کرد: در فتنه فرهنگی و جنگ ترکیبی، دشمن تلاش داشت رونق فرهنگی را از کشور ما بگیرد، اما امروز شاهد پررونق‌ترین روز‌های فرهنگ و هنرمان هستیم.

اسماعیلی ادامه داد: امروز با خودکفایی کاغذ و رسیدن آمار تولید کاغذ کارخانه‌ای که به تعطیلی نزدیک شده بود به ۵۵ هزار تن تولید کاغذ رسید و این یک اتفاق بزرگ است. امروز ۱۵۵ میلیون کتاب درسی که همگی با کاغذ ایرانی است به چاپ رسیده و این امر افتخارآمیز است.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در عین حال تصریح کرد: به زودی با افتتاح مجموعه‌ای دیگر برای تولید کاغذ تحریر در کشور به خودکفایی کامل در کاغذ تحریر خواهیم رسید.

وی ادامه داد: این حرکت پرشتاب را در همه فضا‌های فرهنگی و هنری در حال پیگیری هستیم؛ تا جایی که در جشنواره فجر انقلاب اسلامی بیش از ۲۵ فیلم در حوزه معرفی مفاخر ایرانی، مشاهیر و شهدای بزرگ و سرداران جنگ تحمیلی برای مردم ایران ارائه شد.

اسماعیلی گفت: دشمن به دنبال تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری بود، اما می‌توانم به جرأت اعلام کنم سال ۱۴۰۲ به پررونق‌ترین سال فرهنگی و هنری تبدیل شد.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله مردم در روزهایی که از نمایشگاه کتاب باقی مانده، به این مکان فرهنگی مراجعه کنند. دشمن به دنبال هنجارشکنی بود. این مکان به محلی برای نشان دادن حجاب و عفاف شده است. نمایشگاهی که سال گذشته ۷ میلیون بازدیدکننده داشت، در این دوره ۳۰درصد رشد فروش داشته است.

اسماعیلی تصریح کرد: جامعه ایرانی یک جامعه عفیف و دینی است. حضور اسلام و احکام متعالی به این فضا، تعالی داده است و ما در نمایشگاه کتاب این موضوع را با همه وجود احساس کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار