وعده صادق موجب خواری دشمنان و عزت ما در دنیا شد

خطیب جمعه گرگان گفت: ما در راه اعتلای انقلاب خرمشهر‌ های زیادی پیش رو داریم و وعده صادق یک نمونه آن بود که موجب خواری و استیصال دشمنان در دنیا شد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام هشتم شیعیان گفت: زیارت امام رضا (ع) باید همراه با درس گرفتن از سیره زندگی این امام بزرگوار باشد تا موجب سعادتمندی و رستگاری ما شود.

وی بیان کرد: حضرت محمد (ص) فرموده است فردای قیامت نزدیک‌ترین افراد به من کسی است که با دیگران و به ویژه خانواده خود نیکوترین رفتار را داشته باشد و من از همه شما نسبت به خانواده‌ام مهربان‌تر هستم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: اگر چه امام رضا (ع) را در ظاهر ولیعهد نامیده بودند، اما این مقام‌ها کوچکترین اثری در رفتار و منش او نگذاشته بود. به طوریکه همواره با خدمتکاران خود در یک سفره غذا تناول کرده و در پاسخ به کسانی که به او اعتراض می‌کردند که چرا با خدمتکاران بر یک سفره می‌نشینی پاسخ می‌داد پدر و مادر همه ما حضرت آدم و حوا بوده و همه بندگان خداوند هستیم.

خطیب جمعه گرگان گفت: حضرت محمد (ص) در مورد امام رضا (ع) فرموده «پاره تن من در خراسان دفن شده هرکس او را زیارت کند غم و غصه او برطرف شده و گناهانش پاک می‌شود» .

 

او گفت: منظور پیامبر زیارت با معرفت است به این معنا که از رفتار و سلوک امام بهره گرفته و ایشان را در زندگی الگوی خود قرار دهیم.

نورمفیدی با اشاره به سالروز پیروزی خرمشهر در سوم خرداد تصریح کرد: رزمندگان و جوانان برومند ما با آزادسازی خرمشهر ضربه مهلکی به صدام وارد کردند تا آنجا که داماد صدام روایت می‌کرد، صدام از شدت ناراحتی به حد سکته کردن افتاده بود و پزشکان ۲۴ ساعته از او مراقبت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ما در راه اعتلای انقلاب خرمشهر‌های زیادی پیش رو داریم و وعده صادق یک نمونه آن بود که موجب خاری و استیصال دشمنان و عزت بیشتر ما در دنیا شد.

 

منبع: ایسنا 

برچسب ها: وعده صادق ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.