زایش بهاره دام سبک حداقل ۴ میلیون راس خواهد بود

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که جمعیت دام سبک با احتساب زایش‌های بهار حداقل به ۷۵ میلیون راس برسد.

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از عرضه گسترده دام سبک خبر داد و گفت: بنابر آمار جمعیت دام سبک ۷۱ میلیون راس است که ۴۰ میلیون راس دام مولد و ۳۱ میلیون راس دام زیر یکسال که عملا کشتاری است.

به گفته او، در بخش دام سبک از نظر حجمی، عرضه گسترده است  و در مقایسه با گوساله وضعیت بهتر است. از طرفی دولت در راستای توسعه پروار گوساله بدنبال فعال کردن تمامی دامداری های پروار است.

پوریان از عرضه گسترده گوشت منجمد در بازار خبر داد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا، گوشت منجمد زیادی در بازار توزیع می شود که همین امر منجر به بهبود وضعیت دام و گوشت در بازار شد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که جمعیت دام سبک با احتساب زایش های بهار به سبب اشباع بازار گوشت و سطح کشتار پایین حداقل به ۷۵ میلیون راس برسد. چنانچه در گوساله بخش پروار زیاد باشد، تولید در این بخش افزایش می یابد به طوریکه با رشد تولید گوشت قرمز در کشور به خودکفایی صددرصدی می رسیم.

او از توزیع روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن گوشت گرم وارداتی خبر داد و گفت: گوشت منجمد واردات برای تنظیم بازار وارد می شود، اما میزان آن روزانه نیست.

پوریان قیمت خرید نقدی هرکیلو دام سبک کشتاری را ۲۲۵ تا ۲۳۰ هزارتومان و مدت دار را ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزارتومان اعلام کرد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار