اسرائیل از سفر ۶۹۰ بیمار غزه برای درمان به خارج جلوگیری کرد

منابع فلسطینی اعلام کردند رژیم صهیونیستی از ورود ۳۰۰۰ کامیون کمک بشردوستانه و خروج ۶۹۰ نفر برای درمان به خارج از غزه جلوگیری کرده است.

دفتر رسانه دولتی غزه امروز یکشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از ورود ۳۰۰۰ کامیون کمک رسانی به نوار غزه و خروج ۶۹۰ بیمار و مجروح برای مداوا به خارج از این باریکه به دلیل بسته شدن گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم برای سیزدهمین روز جلوگیری کرد.

براساس گزارش القدس العربی، این دفتر افزود: اشغالگران رژیم صهیونیستی برای سیزدهمین روز متوالی از ورود مواد غذایی و کمک رسانی و ابزار و تجهیزات پزشکی به نوار غزه و از ورود سوخت به بیمارستان‌ها و آژانس‌های ارائه‌دهنده خدمات بشردوستانه و همچنین سفر مجروحان و بیماران جلوگیری می‌کند که بحران عمیق انسانی در نوار غزه را دو چندان می‌کند.

این مرکز فلسطینی اضافه کرد: از روز‌های بسته شدن دو گذرگاه، رژیم صهیونیستی از ورود حدود ۳۰۰۰ کامیون مختلف کمک‌رسانی و جلوگیری از تردد ۶۹۰ مجروح و بیمار برای درمان به بیمارستان‌های خارج از نوار غزه جلوگیری کرده است.

این دفتر اعلام کرد که این یک خطر آشکار در پرتو فروپاشی سیستم بهداشتی و هدف قرار دادن، تخریب، سوزاندن و حذف کامل بیمارستان‌های غزه از کار است. صهیونیست‌ها با این اقدام ارتکاب جنایت نسل کشی علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان را تقویت می‌کند.

در ادامه بیانیه‌ی این دفتر آمده است: دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و جامعه جهانی به وظیفه خود عمل نکردند و نقشی که برای جلوگیری از نسل کشی از آنها خواسته شده بود را انجام ندادند. آنها بلکه به اشغالگران برای ادامه جنایت نسل کشی و ادامه سیاست‌های قحطی و محاصره با نقض آشکار قواعد حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه بین‌المللی چراغ سبز نشان دادند.

دفتر رسانه‌ای غزه رژیم صهیونیستی ، دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی را به طور کامل مسئول ادامه جنگ و نسل‌کشی در غزه دانست.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار