شاهرود؛

ارائه جدیدترین دستاوردهای صنعت هسته ای در شاهرود

جدیدترین دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در بخش های غنی سازی، بهداشت و درمان ، کشاورزی و صنایع وابسته در نمایشگاه دانشگاه صنعتی شاهرود معرفی شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ تولید مرغوبترین آب سنگین دنیا با کیفیت صادراتی و پیشرفت 50 درصدی طرح تولید اکسیژن 18 به منظور استفاده در روش های نوین تشخیص سرطان در مرحله اولیه از بارزترین پیشرفتهای متخصصان هسته ای کشور است که برای علاقمندان به نمایش در آمد.

نمونه اصلی سانتریفیوژ IR 8 نیز در کنار نسل های قبلی ماشین های چرخه سوخت در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت و اولین سانتریفیوژ توبولار ساخت ایران با کاربردهای پزشکی جهت جداسازی مشتقات خونی نیز رونمایی شد.

اجرای موفق طرح نر عقیمی با استفاده از تکنیک های هسته ای به منظور ریشه کنی آفت کرم گلوگاه انار در استانهای یزد و مرکزی که تا 40 درصد جلوی از بین رفتن این محصول را می گیرد نیز از دیگر دستاوردهای به نمایش درآمده در نمایشگاه شاهرود است.

تولید نمونه تجاری رنگ هسته ای نیز در این نمایشگاه معرفی شد که علاوه بر پایداری بلند مدت و بی نیازی از رنگ آمیزی دوباره در مصارف ساختمانی و عمومی، در بخش تخصصی نیز بعنوان پوشش سطوح حساس و در معرض مواد شیمیایی کاربرد دارد.

این نمایشگاه با همکاری سازمان انرژی اتمی تا یک هفته در دانشگاه صنعتی شاهرود دایر است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی مردم و دانشجویان با دستاوردهای صنعت هسته ای کشور عنوان کرد.

محمد مهدی فاتح گفت: در این نمایشگاه 400 قطعه صنعتی شامل 225 قلم در بخش چرخه سوخت و نیروگاه و 175 قلم کاربردهای جانبی صنعت هسته ای، پنچ ماکت بزرگ از نیروگاه اتمی بوشهر، پسمانداری، چرخه سوخت هسته ای، آبشار سانتریفیوژ و مجتمع سوخت و ماشین سانتریفیوژ به صورت برش خورده و یک ماشین سانتریفیوژ دیگر در حال کار به تماشا گذاشته شده است.
انتهای پیام / الف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار