۲۲۷۵ خدمت دندانپزشکی به مددجویان کمیته امداد ارائه شد

دو هزار و ۲۷۵ خدمت دندانپزشکی با همکاری گروه جهادی الکفیل به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بیرجند ارائه شد.

عرب مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: با توجه به بالا بودن هزینه خدمات دندانپزشکی، این نهاد با ایجاد درمانگاه سیار شهید دکتر سید احمد رحیمی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و گروه جهادی الکفیل و در قالب یک اقدام جهادی و کم سابقه، برای ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بیرجند اقدام کرد.

او افزود: این خدمات به مناسبت ایام ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، از روز سه‌شنبه ۲۳ آبان به مدت ۴ روز در سالن دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مددجویان ارائه شد.

عرب با بیان اینکه در این اردوی جهادی بیش از ۱۵۰ پزشک و دندانپزشک به ارائه خدمات رایگان پرداختند، عنوان کرد: گروه جهادی الکفیل در زمینه خدمات سطوح یک و دو دندانپزشکی از قبیل جراحی، عصب‌کشی، ترمیم، کشیدن و جرم‌گیری به مددجویان و اقشار نیازمند شهرستان بیرجند ارائه خدمت کردند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: قبل از حضور این گروه جهادی در بیرجند بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه بهداشت دهان و دندان و بینایی سنجی، غربالگری شدند که از این تعداد هزار و ۴۱ نفر خدمت دندانپزشکی گرفتند و در مجموع دو هزار و ۲۷۵ خدمت دریافت کردند.

او تصریح کرد: در مدت استقرار این اردوی جهادی علاوه بر خدمات دندانپزشکی خدمات چشم پزشکی هم به مراجعان ارائه شده که ۳۸۶ نفر از خدمات بینایی سنجی استفاده کردند و برای ۲۵۰ نفر هم عینک رایگان تهیه شد.

عرب اظهار کرد: این اقدام جهادی با همکاری استانداری خراسان جنوبی، سپاه استان، ارتش، صدا و سیمای خراسان جنوبی، گروه جهادی الکفیل، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گروه جهادی حاج عبدالله والی و گروه جهادی فاطمه الزهرا انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.