یک ناشر ترک در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کیفیت چاپ و گرافیک کتاب‌های نمایشگاه کتاب مرا متعجب کرده است + فیلم

دمیر گفت: کیفیت چاپ و گرافیک و تصویربرداری کتاب‌ها مرا متعجب کرده است. فکر می‌کردم بخاطر تحریم‌ها کیفیت چاپ کتاب‌ها مطلوب نباشد.

مصطفی دمیر ناشر انتشارات اوزان که در غرفه ترکیه نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران حاضر است، در پاسخ به این سوال که نمایشگاه کتاب تهران را چگونه می‌بینید؟ گفت: نمایشگاه کتاب ایران از آنچه تصور می‌کردم رنگارنگ و توسعه‌یافته است. کیفیت چاپ و گرافیک و تصویربرداری کتاب‌ها مرا متعجب کرده است. فکر می‌کردم بخاطر تحریم‌ها کیفیت چاپ کتاب‌ها مطلوب نباشد. 

ناشر انتشارات اوزان درباره کتاب «کربلا» که آن را در نمایشگاه کتاب عرضه کرده، گفت: کتاب «کربلا» در سال ۲۰۱۶ منتشر شده و ماجرای کربلا برای ملت ترک شناخته شده است. عاشورا جزو تلخ‌ترین واقعه برای تاریخ اسلام است. کتاب «کربلا» سه جلدی است. این کتاب بر اساس حقایق نوشته شده و جزو رمان تاریخی محسوب می‌شود. یعنی نویسنده حدود دو سال کار پژوهشی انجام داده است. در ترکیه از این کتاب استقبال شده و فکر می‌کنم به چاپ چهارم رسیده است. حدود ۱۰ هزار نسخه از آن عرضه شده، که نشان می‌دهد همانطور که واقعه کربلا در عراق شناخته شده است، در ترکیه هم همینطور است. 

کشور ترکیه

وی در پاسخ به این سوال که کتاب «کربلا» جزو بهترین کتاب‌های عرضه شده غرفه ترکیه به نمایشگاه کتاب است؟ افزود: جزو کتاب‌هایی است که ما به آن اهمیت می‌دهیم. این کتاب در حال ترجمه به آلمانی است، که فعلاً به مشکل رو‌به‌رو شدیم.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۹:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سه تا کتاب بصورت مجازی خرید کردم شاهنامه و مثنوی معنوی و یک رمان جمعا یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان شد در صورتیکه همین کتاب ها با قیمت ۲ تا سه برابر هم هست اگر فرهنگ سازی برای مطالعه و در دسترس گرفتن بهتر کالاهای فرهنگی صورت نگیرد وضعیت بدتر از این هم میشه
هر چند اعتقاد شخصی ام این هست که کتاب در اولویت چندم اکثر ما ایرانی هاست (نه همه).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
قیمت کتابها بسیار بالاست . تخفیف هم مثل سالهای قبل نبود .
آخرین اخبار