هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی پیرامون سیل جدی گرفته شود

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به لزوم جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی گفت: کماکان هشدار نارنجی صادر شده چند روز قبل این اداره کل پا برجا است و خطر ایجاد سیل و جاری شدن روان آب در برخی از مناطق استان وجود دارد.

مرتضی اثمری گفت: خراسان رضوی از ظهر امروز تا فردا (یکشنبه) با تقویت سامانه بارشی، شاهد بارشهای رگباری همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد همراه با بارش تگرگ و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

وی همچنین ادامه داد: مطالب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص بی سابقه بودن بارشها و موارد از این قبیل مورد تایید این اداره کل نیست و هشدار صادر شده این اداره کل باید مورد توجه قرار گیرد، به گونه ای که در نواحی پائین دست کوهستانی به دلیل بارش رگباری ایجاد سیل دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بر همین اساس توصیه می شود تا مردم از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها، صعود به ارتفاعات، عملیات کوهنوردی و ورود به مناطق ییلاقی و گردشگری استان و سفرهای غیر ضروری خودداری کنند تا دچار خسارت جانی و مالی نشوند.

وی با شاره به اینکه روند کاهشی دما در این مدت ادامه دارد، گفت: بیشترین مقدار پیش بینی شده بارندگی برای نواحی مرکزی، شمالی و شرقی استان خواهد بود که برای این نواحی گاهی با ایجاد روان آب و سیلاب همراه خواهد بود.

به گفته وی، از سوی دیگر و از روز یکشنبه به تدریج شاهد تضعیف سامانه بارشی در استان خواهیم بود و از روز دوشنبه جوّی به نسبت آرام و پایدار در استان پیش‌بینی می‌شود.

اثمری گفت: در شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای هفت درجه سلسیوس و تایباد با ۳۰ درجه به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۱ تا ۱۹ درجه را ثبت کرده است.

وی افزود: در این مدت بیشترین میزان بارش از سبزوار به میزان ۹.۵ میلیمتر بازندگی و پس از آن در مشهد با ۵.۷ میلیمتر به ثبت رسید، بیشترین میزان سرعت وزش باد نیز از تربت جام با سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

این کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی برای امروز دمای هوای مشهد بین ۱۰ تا ۲۰ درجه در نوسان خواهد بود، اما برای فردا دمای روزانه مشهد با روند کاهشی ۱۴ درجه پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار