برگزاری محوری‌ترین برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و دینی مشهد در دهه کرامت

عضو شورای شهر مشهد مقدس گفت: چندسالی است که محوری‌ترین برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و دینی مشهد در دهه کرامت برگزار می‌گردد.

حسین حسامی بیان کرد: فلسفه وجودی و شکل گیری مشهد الرضا، وجود مضجع منور و نورانی امام رضا (ع) است زیراکه اعتقاد ما این است که مشهد ایوان و حیاط حرم علی ابن موسی الرضا است.

وی افزود: لذا زمانی که محوریت و کانون، حرم امام رضا (ع) است، مشهد را می‌توان به عنوان یک شهر مذهبی و بین المللی در حوزه دینی، مذهبی و معنوی مطرح کرد.

عضو شورای شهر مشهد مقدس ادامه داد: چندسالی است که محوری‌ترین برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و دینی مشهد در ایام ولادت با سعادت کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (س) تا ولادت علی ابن موسی الرضا به عنوان دهه کرامت، مطرح می‌شود.

حسامی خاطرنشان کرد: در این دهه برنامه‌های مختلف فرهنگی و شهری، از جمله تزئین شهری اجرا می‌گردد، یکی از دیگر برنامه ها، افتتاح نمایشگاه گل و گیاه مشهد مقدس بود.

وی اظهار داشت: در حوزه استقبال از بهار نیز مشهد الرضا برای شانزدهمین سال متوالی در حوزه فضای سبز و نظافت شهری جزو شهر‌های پیشرو شناخته شد.

عضو شورای شهر مشهد مقدس گفت: برنامه‌های فرهنگی نیز که در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود، به صورت ویژه و با محوریت امام رضا علیه السلام است که از شهر‌ها و کشور‌های مختلف، مشهد الرضا و به خصوص حرم مطهر امام رضا علیه السلام را به عنوان کانون محوری این برنامه‌ها می‌شناسند ومورد توجه هموطنان ما، مسلمانان و شیعیان جهان اسلام می‌باشد.

وی افزود: در شهرداری مشهد مقدس نیز ترکیبی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی درباره موضوعات مختلف در حوزه‌های آذین بندی شهری، نور افشانی، برنامه‌های مختلف فرهنگی، گروه‌های سرود، برنامه‌های هنری، تئاتر‌هایی با محوریت موضوعات حرم مطهر رضوی و امام رضا علیه السلام وجود دارد.

حسامی بیان کرد: هرچه که به ولادت علی ابن موسی الرضا نزدیک می‌شویم این برنامه‌ها پررنگ‌تر می‌گردد و در حوزه‌های کمی و کیفی ارتقا بیشتری پیدا خواهد کرد.
عضو شورای شهر مشهد مقدس ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری مشهد مقدس به جهت آشنایی مردم با امام رضا علیه السلام و احادیث ایشان می‌توان به پل گالری‌هایی (گالری‌های روی پل‌های عابر پیاده) که با جملات منتسب به امام رضا (ع) ایجاد شده است اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار