راه اندازی مدرسه آزادکاری در جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ برای ترویج زیست بوم

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش معاونت آموزش جهاددانشگاهی از راه‌اندازی مدرسه آزادکاری برای ترویج زیست بوم خبر داد.

سهیل دادخواه، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش معاونت آموزش جهاددانشگاهی گفت: باتوجه به شعار سال که تولید با مشارکت مردم است، فرهنگ آزادکاری در کشور توسعه پیدا خواهد کرد. برای ترویج این فرهنگ سه قشر، جویای کار، مدیران و کارآفرینان و قشر سوم سیاستگذاران و مسئولین هستند.

دادخواه بیان کرد: آیین‌نامه حمایت از آزادکاران (فری‌لنسرهای) فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور مصوب شده، اما باید تلاش کنیم تا این آیین نامه اجرایی شود. در راستای آزادکاری و برای ترویج زیست بوم آزادکاری مدرسه آزادکاری در جهاددانشگاهی راه اندازی کرده‌ایم و می‌خواهیم این مدرسه فاصله بین افراد موجود در این زیست بوم را تکمیل کند.

دادخواه افزود: جوانان زیادی در مناطق محروم داریم که اگر این زیست‌بوم توسعه پیدا کند آنها به راحتی می‌توانند درآمدزایی و کسب و کار خوبی داشته و نیاز به مهاجرت به شهر‌های بزرگ نداشته باشند. ظرفیت عظیم معلولین را هم در کشور داریم که با فعال کردن این زیست‌بوم می‌توان از توانمندی‌ها و ظرفیت این افراد به خوبی استفاده کرد.

در این مراسم از پوستر اولین همایش آزادکاری با رویکرد اقتصاد دیجیتال رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.