پیشرفت ۳۰ درصدی مرحله اول کمربندی شهید سلیمانی

مرحله اول عملیات اجرایی طرح کمربندی کنار گذر غربی قم - تهران و آزادراه قم _سلفچگان _ راهجرد_ اراک، از مصوبات اولین سفر رئیس جمهور به قم به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

مرحله اول عملیات اجرایی طرح کمربندی کنار گذر غربی قم تهران و آزادراه قم _سلفچگان _ راهجرد_ اراک با نام سردار شهید سلیمانی از مصوبات اولین سفر رئیس جمهور به قم که با هدف رفع گره ترافیکی ورودی شهر قم از مسیر آزادراه قم – تهران، جاده قدیم قم – تهران و محور قم سلفچگان است از خرداد سال ۱۳۹۹ آغاز و تا به امروز به سی درصد پیشرفت رسیده است.

جمشید شیخ اکبری سرمایه گذار و پیمانکار این طرح، ابراز امیدواری کرد که در صورت موافقت با طرح جدید برای تامین اعتباری که قرار بود از سوی بانک ملی و دولت تزریق شود، مرحله اول طرح که به طول ۱۲ کیلومتر است امسال به بهره برداری برسد.

او افزود: در سفر استانی دی ماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به قم بود که مقرر شد، برای تأمین هزینه ساخت فاز نخست این طرح به طول ۳۲ کیلومتر، ۳۰ درصد از اعتبار مورد نیاز را وزارت راه و شهرسازی به طرح تزریق کند، ۳۰ درصد از محل اعتبارات بانکی تأمین شود و سهم بخش خصوصی هم از این طرح ۴۰ درصد مصوب شد.

شیخ اکبری با اشاره به اینکه اعتبارات از سوی بانک و وزرات راه و شهرسازی تزریق نشده است گفت: برای تامین اعتبارات، طرح جدیدی دیگر را مطرح کردیم و آن دریافت عوارضی قم - تهران است که اگر موافقت شود شاهد سرعت کردن عملیات اجرایی طرح خواهیم بود.

گفتنی است، طرح شهید سلیمانی در استان قم بخشی از شاهراه بزرگ کریدور شمال به جنوب کشور است که این طرح در استان قم یکصد و هفده کیلومتر طول دارد و در سه مرحله به اجرا خواهد آمد، مرحله اول به طول ۳۲ کیلومتر در دو قطعه از کیلومتر ۳۰ آزادراه قم تهران، مرحله دوم به طول ۴۳ کیلومتر تا راهجرد و مرحله سوم به طول ۵۵ کیلومتر از راهجرد تا حدود کیلومتر ۱۷ آزادراه اراک به قم امتداد خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار