نماینده سازمان بین‌المللی مهاجرت:

توجه کشور ایران به پناهندگان بی نظیر است

رئیس دفتر نمایندگی سازمان بین المللی مهاجرت گفت توجه ایران به پناهندگان در این کشور بی نظیر بوده و در هیچ کشوری این حجم از خدمات را با توجه به محدودیت های موجود ندیدیم.

رئیس دفتر نمایندگی سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل گفت : خدمات دولت جمهوری اسلامی به پناهندگان با توجه به حجم گسترده حضور این افراد در کشور در دنیا بی نظیر است.

لالینی ویراسامی، رئیس دفتر نمایندگی سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل در دیدار با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی فارس افزود : من و همکارانم در کشورهای زیادی خدمت کردیم و حجم و نوع خدمات به پناهندگان را از نزدیک مشاهده کردیم ولی توجه دولت جمهوری اسلامی به پناهندگان در کشور ایران واقعا بی نظیر بوده و در هیچ کشوری این حجم از خدمات را با توجه به محدودیت های موجود ندیدیم و این موضوع به دفعات در جلسات عنوان شده است.

لالینی ویراسامی با توجه به ارائه اولویت ها و نیازهای استان فارس توسط مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس اضافه کرد: از زمان بازگشت به تهران تمام درخواست ها و نیاز های استان فارس به تناسب اولویت با برنامه زمانبندی مناسب انجام خواهد شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس در این دیدار گفت: سازمان های بین المللی به وظایف و وعده های خود در زمان حضور در استان ها بر اساس نیازمندی ها و اولویت های تعریف شده تا زمان حصول نتیجه پیگیری و عمل کند.

بهرنگ قربانی افزود: پناهندگان در جمهوری اسلامی از همان خدماتی (بهداشتی ، درمانی ، آموزشی و غیره )که شهروندان ایرانی استفاده می کنند بهره می برند و هیچ تفاوت و تمایزی در خدمات رسانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در همین راستا مراکز درمانی و آموزشی ما جهت خدمت رسانی شایسته به پناهندگان هزینه های زیادی را متحمل می شوند که البته کمک هایی از طریق سازمان ملل انجام می شود ولی پاسخگوی نیازهای جامعه پناهندگان در استان نیست و نیازمند نگاه ویژه و تخصیص بودجه های بیشتری در حوزه آموزش و سلامت پناهندگان است.

قربانی در ادامه خواستار توجه سازمان های بین المللی مستقر در ایران در زمینه بازگشت داوطلبانه و پایدار اتباع خارجی به کشورشان شد و گفت: ضمن ارائه خدمات مناسب به پناهندگان در زمان حضور در کشور ایران همزمان نیز باید زمینه توانمند سازی این افراد جهت بازگشت به کشورشان نیز دنبال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
من به عنوان یک ایرانی راضی نیستم بیت المال ایرانیان و مالیات پرداختی ایرانی ها به دولت صرف افغانها بشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در بی توجهی به خواست مردم ایران که برگشت افاغنه بوده هم بی نظیر هست!!
آخرین اخبار