در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)؛ نمونه کامل تعلق خاطر داشتن

حجت‌الاسلام علم‌الهدی گفت: حضرت معصومه (س) خواهر تنی امام رضا (ع) بودند و این برادر و خواهر بزرگوار تعلق خاطر ویژه‌ای به یکدیگر داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر علم الهدی، کارشناس و استاد حوزه و دانشگاه درمورد شخصیت حضرت معصومه (س) بیان کرد: جایگاه قدسی حضرت معصومه سلام الله علیها توسط اهل بیت علیهم‌السلام به ما معرفی شده است؛ به طوری که امام جواد علیهم‌السلام ایشان را در زمره‌ی بندگان خوب خدا و زندگی حضرت معصومه سلام الله علیها را به عنوان عالی‌ترین شرایط ویژه یک انسان فرهیخته معرفی کرده‌اند و حتی از زیارت قبر حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان یک ملجأ و پناهگاه برای مردم یاد کرده‌اند و فرموده‌اند هر کسی که مزار عمه‌ام در قم را زیارت کند خداوند متعال، بهشت را بر او واجب می‌گردانند. 

این کارشناس مذهبی گفت: این موقعیتی که امام جواد علیهم‌السلام و حجت خداوند متعال برای عمه بزرگوار خود بیان کرده‌اند حکایت از دلدادگی و اطاعت و بندگی حضرت معصومه سلام الله علیها به پروردگار مهربان و زهد و وابستگی ایشان به خداوند متعال دارد چراکه حضرت معصومه سلام الله علیها به حدی در عرصه تقوا و عبودیت اوج گرفته‌اند که حتی زائران آن حضرت سلام الله علیها عالی‌ترین پاداش را در روز قیامت از پروردگار متعال دریافت خواهند کرد. چون زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها از فضیلت فراوانی برخوردار است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی تصریح کرد: حضور معنوی و ملکوتی زائران نزد حضرت معصومه سلام الله علیها باعث شروع یک برنامه اصلاحی و تربیتی برای آنهاست؛ به طوری‌که وقتی بانوان در کنار ملجأ حضرت معصومه سلام الله علیها قرار می‌گیرند در این ارتباط‌گیری ملکوتی و معنوی، معمولاً اصلاح معنوی رفتار و نقشه راه زندگی خود در بُعد تقوا و عبادت، عفاف و حجاب و پاکدامنی را جست‌وجو کرده و تلاش می‌کنند خود را به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برسانند تا در زمره‌ی محبان و زائران حضرت سلام الله علیها قرار بگیرند و این ویژگی می‌تواند مهم‌ترین عامل رشد کمال انسان‌ها باشد. بنابراین، بزرگ‌ترین ویژگی و امتیاز حضرت معصومه سلام الله علیها را می‌توان در عبادت و عفاف و حجاب و پاکدامنی و دلدادگی آن حضرت سلام الله علیها نسبت به پروردگار متعال و امام و حجت خداوند جست‌وجو کرد. 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: حضرت معصومه سلام الله علیها خواهر تنی امام رضا علیه‌السلام بودند و این برادر و خواهر بزرگوار، تعلق خاطر ویژه‌ای به یکدیگر داشتند؛ به طوری که حضرت معصومه سلام الله علیها برای دیدار برادر عظیم الشأن خود به مرو رفتند و در ساوه بیمار شدند و سپس، خودشان را به قم رساندند در حالی که خیلی از بانوان، حضرت معصومه سلام الله علیها را همراهی می‌کردند و در شهر قم، کسالت حضرت سلام الله علیها اوج گرفت و در این شهر دارفانی را وداع گفتند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی یادآور شد: دلیل این که ولادت حضرت معصومه (س) را روز دختر نامیده‌اند این است که دختران عفیف و با حیاء و پویا و بالنده‌ی نظام مقدس اسلامی تحت تأثیر حضرت معصومه سلام الله علیها قرار بگیرند و نقشه زندگی و رفتار صحیح خود را طبق آموزه‌های این حضرت سلام الله علیها پیش ببرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
یا امام رضا !!!
حال دل شیعیانت را خوب کن.
درماندگان راحاجت روا بگردان.
شردشمنان دین را کوتاه کن.
شیاطین باطنی و ظاهری را ازسر مومنین برطرف کن.
به حق مادرت وخواهرت وجوادت وجدت .
خدایا برای بشر امروز بالاترین دغدغه را ،
حفظ دین وسلامت روح و روزی حلال قرار بده.
خدایا شناخت دینت را در هردلی روشن گردان.
خدایا دین خودت را در مردانی استوار ساز که باآن
حجتت رایاری کنند ودشمنانت را ذلیل و پراکنده سازند.
خدایا ترس را به جز از خودت از ما دور ساز.و گریه مان را فقط
برای عظمت خودت بر ما روا دار ومارا از آن ارزانی دار.
خدایا خوف از تو وگریه برای تو وهول از عذاب وامتحان تو،
به تنهایی برای نابود کردن تمام جنودشیطانی نفس ،همچون
تکبر و غرور ومنیت و....برای خرد کردن کمر هرابلیس وخناس و
شیطانی در وسوسه کردن وبه دام انداختن وغافل ساختن
کافی است.پس ما را از آن به حدکفایت بهره مندساز.
ای پروردگار رحمن و رحیم.امین رب العالمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
قربون امام رضاع و حضرت معصومه ع بشم
آخرین اخبار