افتتاح کتابخانه کمال الدین وحشی بافقی در بافق

همزمان با روز بزرگداشت خیام، پنجمین کتابخانه شهرستان بافق با نام کتابخانه کمال‌الدین وحشی بافقی افتتاح شد.

رفیعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در آیین افتتاح کتابخانه کمال الدین وحشی بافقی و شب شعر نادر فرخنده پیام گفت: این کتابخانه در خانه فرهنگ شماره ۲ شهرداری بافق قرار گرفته است.

او افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر بافق حق انتفاع این کتابخانه را به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار کردند.

رفیعی گفت: شهرداری بافق برای بازسازی این مجموعه حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، یک میلیارد تومان برای تجهیز این کتابخانه، هزینه کرده‌اند.

او تصریح کرد: در این مجموعه بیش از سه هزار و ۵۰۰ جلد در بخش‌های متنوعی از جمله بخش مرجع، بخش کودک و همچنین سالن‌های مطالعه مجزا ویژه خواهران و برادران وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم این کتابخانه در راستای عدالت فرهنگی که نگاه نهاد ما در یک منطقه کمتر برخوردار بود، نقش موثری در ترویج کتابخوانی داشته باشد.

گفتنی است پس از افتتاح کتابخانه کمال الدین وحشی بافقی، شب شعر فرخنده پیام در همان محل خانه فرهنگ شماره ۲ با حضور شاعران برجسته شهرستان برگزار شد.

۱۰ شاعر بافقی در این آیین به قرائت شعر‌های خود د اشعاری از وحشی بافقی پرداختند و در بخش سوم مراسم نیز ضیاء ملک زاده از دبیران و استادان مطرح شهرستان به بیان خاطرات و تجربیات خود در حوزه آموزش و پرورش و تدریس پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار