تاکید امام جمعه شیراز بر توجه ویژه به حرم شاهچراغ

امام جمعه شیراز به جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم استان فارس پیشرفت کند کلیدش همین است که ما نسبت به حرم توجه بیشتری داشته باشیم و بیشتر کار کنیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در نشست مشترک مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و کارگروه‌های راهبردی نهاد نماینده ولی فقیه در استان به جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: باید این موضوع را به عنوان عامل پیش برنده و پیشرفت استان مدنظر قرار داد. اگر می‌خواهیم استان فارس پیشرفت کند کلیدش همین است که ما نسبت به حرم توجه بیشتری داشته باشیم و بیشتر کار کنیم.

او با تأکید بر اینکه نیاز به وحدت داریم، گفت: باید با هم باشیم و به دو روش بیشتر با هم جمع نخواهیم شد. امیرالمومنین در حدیثی به هر دو اشاره کرده و فرمودند که من محور وحدت مومنین هستم و پول محور وحدت کفار است.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: پول و بودجه در برخی از کمیسیون‌های مجلس بیشتر است. منظورمان این نیست که بگوییم عامل پول را نادیده بگیریم و این عامل تاثیرگذار را تحویل استان‌های دیگر بدهیم و نفوذمان در تامین مالی ضعیف باشد و بعد برای دریافت بودجه التماس کنیم، اما حواسمان به این نکته باشد که امام علی (ع) فرمودند ارزش‌های اصیل دینی ما تحت‌الشعاع پول قرار نگیرد نه اینکه پول تاثیر ندارد بلکه پول نیاز است و خدا در قرآن فرموده که «جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیَامًا»، موجب پابرجایی ملت و مملکت می‌شود، اما اگر بین ارزش‌های دینی و مسائل مالی تعارض شد باید جانب ارزش‌های دینی را بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: باید تلاش کنیم در کمیسیون‌هایی که عدد و رقم آن مناسب و پول وجود دارد، حضور نمایندگان فارس پررنگ و تاثیرگذار باشد و این به نفع استان و مردم می‌شود.

تاکید امام جمعه شیراز بر توجه ویژه به حرم شاهچراغ

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دور هم بودن را ما تجربه کردیم و می‌توانیم هم فکر و هم رای باشیم، اما باید آن را تقویت کنیم، افزود: تلاش کردیم استبداد رای نداشته باشیم لذا ابراز رای نمی‌کنم تا دوستان در تنگنا قرار نگیرند، به عبارت دیگر اظهار نظر نمی‌کنیم تا همه دیدگاه خود را ارائه کنند و به بهترین رای برسیم و این تلاش بنده بوده است و اعضای شورای راهبردی نیز همین طور نگاهی دارند.

امام جمعه شیراز همچنین گفت: سخن پایانی در خصوص اقتصاد دریامحور است که در این زمینه نیز باید کاری کنیم و نسبت به مسئله فارس پیگیری کنید تا در پیشبرد ایران، فارس بیشتر نقش‌آفرینی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار