صادرات محصولات پزشکی و دارویی از ایران به افغانستان

رییس سازمان غذا و داروی ایران از آمادگی این کشور برای صادرات محصولات باکیفیت در حوزه های پزشکی و دارو به افغانستان خبر داد.

رییس سازمان غذا و داروی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی این کشور برای صادرات محصولات باکیفیت و همچنین تکنولوژی این کشور در حوزه های پزشکی و دارو به افغانستان خبر دادو از تاجران افغانستانی خواست از نزدیک تازه ترین دست آوردهای ایران در این حوزه ها را در نمایشگاه «ایران هلث» در تهران ببینند.

سید حیدر محمدی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی «ایران هلث» در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی گفت: "ما آمادگی داریم همه محصولاتی که شما در این نمایشگاه می بینید را به افغانستان صادر کنیم». 

وی ابتدا از تاجران افغانستان که تعداد زیادی از آنها در تهران و همچنین خراسان رضوی ایران در حال تجارت و بازرگانی اند، خواست که بیایند از نمایشگاه ایران هلث بازدید کنند و از نزدیک دستاوردهای این کشور در این حوزه را ببینند و انشالله بتوانند محصولات باکیفیت ایرانی را به کشور دوست افغانستان صادر کنند.

رییس سازمان غذا و داروی ایران در مورد آمادگی این کشور در راه اندازی کارخانه های داروسازی در افغانستان و همکاری با شرکت های داروسازی در کشور گفت: در بخش دارو و همچنین تجهیزات، امکان صادرات تکنولوژی را داریم، کما اینکه حالا نیز شرکت‌هایی هستند که در آنجا برای تولید و همچنین توسعه خدمات سلامت در حال سرمایه‌گذاری اند.

نمایشگاه بین‌المللی «ایران هلث» با عرضه بیش از ۶۰۰ محصول در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی، از روز شنبه، ۲۹ ثور/ اردیبهشت در تهران با حضور 700 شرکت آغاز به کار کرده و قرار است به مدت 4 روز، به معرفی تازه‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این حوزه بپردازد. این نمایشگاه امسال به همت پارک علم و فناوری پردیس تهران برگزار شده است.

این درحالی است که به گفته رییس سازمان غذا و داروی ایران، بازار تجهیزات پزشکی این کشور نزدیک به سه میلیارد دلار در سال می‌رسد که حدود دو میلیارد دلار آن سهم واردات و یک میلیارد دلار دیگر سهم تولید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.