شما داعیه‌دار این مطلبید که حقوق بشر اساس همه فعالیت‌های سازمان ملل را تشکیل می‌دهد

ترور دانشمندان و فعالان هسته‌ای ایران پروژه دیگریست که در دستور کار تروریسم دولتی و ناقضان آشکار حقوق بشر قرار گرفته است.

به گزارش وب گردی باشگاه خبرنگاران، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) درباره ترور شهید احمدی روشن و سایر دانشمندان هسته‌ای کشورمان نامه‌ای را نسبت به نقض آشکار حقوق بشر به خانم پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ارسال کرد.

متن نامه بدین شرح است:
سرکار خانم ناوی پیلای
کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل:

همان گونه که مستحضرید جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه جامعه علمی خویش و حمایت مردم این کشور درصدد است تا از انرژی هسته‌ای به صورت کاملا صلح آمیز و مسالمت‌آمیز استفاده نماید.

در این میان علی رغم تحریم علمی جمهوری اسلامی ایران، دانشمندان و دانشجویان آن، با همت متخصصان این رشته ما توانسته‌ایم به موفقیت‌های چشم گیری در حوزه انرژی صلح آمیز هسته‌ای دست یابیم.

مردم ایران هرگز فراموش نخواهند کرد که کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه، انگلستان، آلمان و با همراهی و همکاری رژیم ایالات متحده به صورت پیوسته، در آشکار و نهان به کارشکنی در راه نیل به این مقصود پرداخته‌اند.

از ایجاد اجماع بین المللی علیه ایران تا فشار رسانه‌ای و تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و تصویب و صرف بودجه‌های میلیاردی و تحریم‌های گسترده ایران، همگی مصادیقی بارز از این کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها در راه پیشرفت ایران اسلامی می‌باشد.

پس از مقاومت مردم ایران در مقابل هجمه جهانی نظام یک درصدی سلطه، حال شاهد گسترش حرکت تروریستی این کشورهای ضدعلم و پیشرفت هستیم.

ترور دانشمندان و فعالان هسته‌ای ایران پروژه دیگریست که در دستور کار تروریسم دولتی و ناقضان آشکار حقوق بشر قرار گرفته است. ۱۱ ژانویه ۲۰۱۲، خودروی آقای مهندس مصطفی احمدی روشن یکی از دانشمندان کشورمان در نزدیکی ساختمان یک دانشگاه در تهران هدف بمب تروریست‌ها قرار گرفت و متاسفانه ایشان و یک تن از همراهانشان بر اثر انفجار این بمب بلافاصله به شهادت رسیدند.

این اولین اقدام تروریست های ضدبشر نبوده است.
در طی ۲ سال اخیر 5 عملیات تروریستی علیه دانشمندان هسته‌ای ما انجام گرفته است.

این عملیات‌های ناجوانمردانه تروریستی عبارتند از:
۱- ترور دکتر مسعود علی محمدی، استاد دانشگاه تهران (متولد ۱۹۵۹) که در 12 ژانویه 2010 بر اثر انفجار بمب جاسازی شده در یک موتور سیکلت در مقابل منزلشان به شهادت رسیدند.

2- ترور دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهیدبهشتی (متولد ۱۹۷۰) که در تاریخ 29 نوامبر 2010 با چسباندن بمب به درب اتومبیل ایشان به شهادت رسیدند و همسر ایشان نیز که از اساتید دانشگاهی هستند، در این عملیات کور مجروح گردیدند.

3- ترور دکتر فریدون عباسی دوانی استاد دانشگاه شهیدبهشتی (متولد ۱۹۵۸) که از حمله تروریستی 29 نوامبر 2010 مجروح شده اما با عنایت خداوند متعال جان سالم به در بردند. ایشان هم اکنون ریاست سازمان انرژی هسته‌ای ایران را بر عهده دارند.

4- ترور آقای داریوش رضایی‌نژاد یکی از دانشمندان ایرانی (متولد ۱۹۷۶) که در تاریخ تاریخ ۲۳ جولای ۲۰۱۱ در جلوی منزلشان هدف عملیات تروریستی قرار گرفته و شهید می‌گردند.

5- ترور مهندس مصطفی احمدی‌روشن در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۲، دانشمند نخبه و محقق ایرانی (متولد1979)، که ایشان نیز با شیوه مشابه چسباندن بمب به درب اتومبیلشان به شهادت رسیدند.

خانم ناوی پیلای!
اکنون شما در مسندی مهم و جایگاهی حساس قرار دارید. شما معتقدید "صلح و امنیت"، "توسعه"، و "حقوق بشر" سه ستون اساسی نظام ملل متحد می‌باشند که با یکدیگر پیوند متقابل داشته و یکدیگر را تقویت می‌کنند.

شما داعیه‌دار این مطلبید که حقوق بشر اساس همه فعالیت‌های سازمان ملل را تشکیل می‌دهد و لذا وظیفه دارید تا ضوابط حقوق بشر رادر همه برنامه‌های سازمان ملل بگنجانید. هدایت ماموریت و ارزش‌های دفتر و شناسایی اولویت ها و تعیین آن برای دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از دیگر وظایف قانونی‌تان می‌باشد.

شما باید حرف‌های کسانی را که حقوق آنان نقض شده را بشنوید و به عنوان صدایی، سخن آنان را فریاد بزنید.
اکنون و با گذشت 5 عملیات تروریستی و شهادت 4 تن از دانشمندان مظلوم ایرانیمان که تنها گناه و جرمشان علم هسته‌ای آنان و حرکت شتابانشان به سوی کشف قله‌های استقلال و خودباوری ایران اسلامی بود بر شما لازم است سخن ما دانشجویان ایرانی را در خصوص نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشری بشنوید و با توجه به جایگاه حقوقی و حقیقی‌تان در راه برگرداندن حقوق نقض شده‌مان نهایت تلاش و کوشش را انجام دهید.

کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
حامیان حقوق بشر، اعلامیه جهانی حقوق بشر برای آن نوشتند تا اعلام کنند «شناسایی حیثیت ذاتی کلیه اعضای بشری و حقوق یکسان و انتقال ناپذیر آنان اساس آزادی، عدالت و صلح را در جهان تشکیل می‌دهد.» اعلامیه حقوق بشر نوشته شد تا بگوید: «اساسا "حقوق انسانی" را باید با اجرای قانون حمایت کرد تا بشر به عنوان آخرین علاج به قیام بر ضدظلم و فشار مجبور نگردد.» و دول عضو در این اعلامیه متعهد شدند که احترام جهانی و رعایت واقعی حقوق بشر و آزادیهای اساسی را با همکاری سازمان ملل تامین کنند.

اما اکنون در کشور ایران با استناد به قوانین اعلامیه حقوق بشر شاهد نقض گسترده و آشکار آن از سوی دولت‌های سلطه طلب می‌باشیم.

برخی از قوانین نقض شده، با استناد به مفاد اعلامیه مذکور به شرح ذیل آورده می‌شوند:

ماده 1- همه افراد بشر آزاد و با حیثیت و حقوق یکسان زاییده می‌‌شوند و دارای موهبت خرد و وجدان می‌باشند و با یکدیگر با روحیه برادری رفتار کنند. حال با استناد به این ماده چرا ملت ایران باید از حق مسلم خویش مبنی بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای محروم باشند؟ آیا تنها رژیم‌های یک درصدی ایالات متحده آمریکا، انگلیس و فرانسه باید از این انرژی بهره ببرند؟

مطابق ماده 3 این اعلامیه هر کس حق دارد از زندگی و آزادی و امنیت شخص خویش برخوردار باشد.

سوال ما از متصدیان برنامه حقوق بشر سازمان ملل این است چرا امنیت شخصی دانشمندان ما مورد تهدید واقع شده و زندگی و آزادی آنان بر اثر فعالیت گروه‌های تروریستی که آنان را مورد هدف قرار می‌دهند، تحدید شده است؟

ما بنابر صدها سند متقن و غیر قابل خدشه مدعی این امر هستیم که حامیان و آموزش دهندگان تروریست‌ها دستگاه‌های جاسوسی موساد، سیا و MI6 می‌باشند.

برای این ادعا به اعترافات جنایتکار بزرگ شرق کشورمان عبدالمالک ریگی و عامل جنایت دکتر علیمحمدی، علی جمالی فشی اشاره‌ای کوتاه می‌نمائیم.

ریگی در بخشی از اعترافاتش که از رسانه‌های ارتباط جمعی پخش شد به این مطلب اذعان داشت که در دیدار با عوامل سازمان جاسوسی سیا در دوبی به وی قول حمایت همه جانبه و در اختیار گذاردن پایگاهی با تسلیحات نظامی در نزدیک منطقه داده شده بود.

ریگی اعتراف نموده بود که عوامل آمریکایی به وی گفته‌اند سران سیا در نظر دارند از تمامی سازمان‌های مخالف با ایران البته نه از هر سازمانی حمایت کنند.

وی گفت منظور آمریکا سازمان هایی بود که توانایی به چالش کشیدن ایران را داشته باشند، چراکه حمله نظامی آمریکا به ایران دشوار است.

تروریست جانی دیگر علی جمالی فشی که به ترور دانشمند بزرگ کشورمان دکتر علیمحمدی دست زده بود پس از دستگیری لب به اعتراف گشود. وی در جلسه محاکمه خود که در تاریخ 23 آگوست 2011برگزار شد به ارتباط و همکاری با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، فراگرفتن آموزش‌های خاص همچون نصب بمب و دریافت 120 هزار دلار از این سرویس جاسوسی اعتراف نمود.

جمالی فشی اذعان داشت: کار کردن با وسایل الکترونیکی از قبیل کامپیوتر، دوربین های عکاسی و فیلمبرداری، سیستم های ردیابی و تعقیب و گریز، نصب بمب، نحوه مراقبت از افراد خاص را ازجمله آموزش‌های سیستم امنیتی موساد به من بوده است.

نامبرده در بخش دیگری از اعترافات جناین هولناکش اعلام می‌دارد: قرار بود بعد از این ترور، پنج ترور دیگر و از جمله ترور شهید شهریاری را که در مورد آن نیز آموزش‌هایی دیده بودم، انجام دهم اما به دلیل به هم ریختگی روحی از تمام عملیات‌ها کنار گذاشته شدم.

علاوه بر موارد فوق سخنان جان ساورز رییس سرویس اطلاعات خارجی رژیم سلطنتی انگلستان در پاییز سال گذشته بر ناکافی بودن دیپلماسی برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران و بر لزوم روی آوردن به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران تاکید کرده بود و بلافاصله پس از سخنرانی ساورز بود که عملیات‌های اطلاعاتی و تروریستی علیه ایران انجام شده است.

همچنین در طی ماه‌های گذشته نیز بارها نمایندگان کنگره و مقام‌های آمریکایی به صراحت پیشنهاد ترور مقامات ایرانی را مطرح کرده‌اند.

و آخرین مورد از صدها مورد دیگر، اظهارات ژنرال بنی گانتز- BENNY GANTZ- رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در روز قبل از شهادت مهندس احمدی روشن می‌باشد. این مقام بلند پایه نظامی رژیم صهیونیستی تصریح می‌نماید: سال 2012، زمانی برای مقابله با فعالیت‌های هسته‌ای ایران و تشدید فشارها برای ایجاد تغییرات در نظام اسلامی ایران است. تحولات منطقه را به نقطه انفجار کشانده است. اسرائیل با همکاری برخی کشورهای عربی در پی آسیب زدن به برنامه های هسته‌ای ایران است.

اکنون و با وجود این اعترافات صریح عاملین سرویس‌های جاسوسی موساد، سیا و MI6در کنار اظهارت مقامات آمریکایی- صهیونیستی، مبنی بر ترور مقامات و دانشمندان ایرانی شما باید به خوبی قضاوت نمایید که چه کسانی ناقضان حقیقی حقوق بشر و مروجین خشونت و ترور در جهان می‌باشند.

بند الف ماده 23 اعلامیه تصریح می‌نماید: «هر کس حق کار و حق برگزیدن آزادانه کار با شرایط عادلانه و ارضا کننده دارد، نیز حق دارد که در مقابل بیکاری حمایت شود.»

چرا باید دانشمند و دانشجوی ایرانی در مقابل انتخاب رشته‌های مرتبط با انرژی صلح آمیز هسته‌ای مورد تهدید قرار بگیرد. هر چند ما دانشجویان برای رسیدن به ایرانی پیشرفته و متعالی از جهت مادی و معنوی لحظه‌ای دست از کار و تلاش در عرصه ی علم نمی‌کشیم، اما شما نیز باید با کشورهایی که با ترور دانشمندان هسته‌ای ایران سعی در ترساندن دانشجویان و دانشمندان در زمینه هسته‌ای دارند به مقابله برخیزید.

کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل
شما با توجه به ماده 7 اعلامیه که اعلام می‌دارد:
«همه افراد در پیشگاه قانون یکسانند و حق دارند که بی‌هیچ تفاوت از پشتیبانی قانون بطور برابر استفاده کنند. هر کس حق دارد در مقابل هرگونه تبعیض که ناقض این اعلامیه باشد و در مقابل هرگونه عملی که چنین تبعیضی را تشویق کند، از حمایت یکسان قانون برخوردار گردد.»

باید بدون هیچ گونه تبعیض و در نظر گرفتن قدرت نفوذ و تسلط رژیم‌های تروریستی چون ایالات متحده، انگلیس، اسرائیل و فرانسه بر سازمان ملل متحد، ندای نقض آشکار قوانین بین المللی توسط مدعیان دروغین دموکراسی و صلح و آزادی را به گوش جامعه 99 درصدی جهان برسانید.

 به گزارش منتشر شده از فارس، در پایان ما دانشجویان ایرانی به نمایندگی از ملت صلح دوست ایران که شواهد متعدد تاریخی گواه صلح دوستی آنان است اعلام می‌داریم که از هیچ تلاشی برای زمینه‌سازی جهت ظهور آخرین منجی بشریت و منادی حقیقی صلح و عدالت فروگذار نخواهیم کرد و تا تحقق این وعده الهی تمام توان خود را در دفاع از مظلومان عالم به کار خواهیم بست، امیدواریم شما نیز که مدعی صلح دوستی و حق طلبی می‌باشید، مطابق با وظایف قانونی و انسانی خویش اقدامی شایسته، قاطعانه و سریع درباره احقاق حق ضایع شده ملت ایران اسلامی و جامعه علمی جهانی نمایید چراکه استمرار این جنایت‌های وحشیانه لطمه‌ای بزرگ به پیشرفت و تعالی بشریت خواهد بود.
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)/س
ایران - تهران 28ژانویه 2012

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار