مدير كل دفتر بازرگاني معاونت صنايع دستي كشور خبر داد:

برپايي نمايشگاه صنایع دستی 9 استان كشور در جزيره كيش

مدير كل دفتر بازرگاني معاونت صنايع دستي كشور از برگزاري نمایشگاه صنایع دستی با اولویت در رشته های منسوجات، دستبافت ها و زیورآلات سنتی از 12 تا 22 بهمن در جزیره کیش خبر داد.

احمد بالان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: در نمایشگاه صنایع دستی كه با همکاری اتحادیه سراسری صنایع دستی کشور در محل دائمی تالار شهر واقع در جزیره کیش برگزار می شود، هنرمندان 9 استان کشور در قالب 14 غرفه به معرفی و نمایش هنرهای سنتی و صنایع دستی خود خواهند پرداخت.

مدیر کل دفتر بازرگانی معاونت صنایع دستی کشور با بيان اينكه این نمایشگاه پیرو بسته فرصت های سرمایه گذاری مناطق آزاد و طی تفاهم نامه ای با مناطق آزاد برپا خواهد شد، گفت: پرداختن به موضوع المانها با استفاده از صنایع دستی، توليد و آموزش صنایع دستی و اشتغال زنان در اين حوزه و ... از دیگر پروژه های این بسته به شمار مي رود که در همه مناطق آزاد کشور در حال اجراست.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری جشنواره ویژه دهه فجر در محل برگزاری این نمایشگاه پیش بینی می شود حدود 2500 بازدید کننده از غرفه هاي صنایع دستی استان هاي کشور در این نمایشگاه بازدید کنند.

مدير كل دفتر بازرگاني معاونت صنايع دستي كشور برپايي اين نمايشگاه در ايام دهه مبارك فجر و همزمان با برگزاري جشنواره وي‍ژه اين ايام در محل برگزاري اين نمايشگاه را فرصت مناسبی برای نمایش و معرفی فرهنگ صنایع دستی کشور و همچنین پیش بینی بازار مناسب برای فروش دانست.

به گفته بالان، استان های آذربایجان شرقی،البرز، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان شمالی، کرمانشاه، گلستان و گیلان در رشته های مختلف از جمله انواع رودوزی ها و پاپوش های سنتی، مینا و خاتم کاری، نقره، قلم کاری، زیورآلات سنتی، چاپ باتیک، صنایع دریایی، معرق و حصیربافی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

وي همچنين از برگزاري همایش یک روزه با هدف ارائه توانمندی های محصولات صنایع دستی کاربردی در هتل ها، اماکن عمومی و ... خبر داد و گفت: در اين همايش يك روزه كه 16 بهمن در هتل مارینا کیش به اجرا در خواهد آمد 7 هنرمند هنرهاي سنتي و صنايع دستي ايران كه مي توانند هنر كاربردي خود را در هتل ها و همچنين طراحي و چيدمان ساختمان ها تلفيق كنند، حضور خواهند داشت.

براساس این گزارش؛این همایش با همکاری اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان صنایع دستی کشور و با حضور هتلداران جزيره كيش،هنرمندان و صنعتگران منتخب کشور برگزار می شود. /ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار