در دهه فجر؛

یادواره شهدای جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از برگزاری نخستین یادواره بزرگ شهدای سنگر ساز بی‌سنگر سازمان جهاد کشاورزی این استان در دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، ابوالفضل یاوری در نشست ستاد برگزاری یادواره شهدای جهاد کشاورزی اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا این یادواره هر چه غنی‌تر و پربارتر و در شأن جایگاه شهدا برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی، جهاد سازندگی نقش بسیار موثری در جبهه ایفا کرد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، 39 سنگر ساز بی‌سنگر در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.
یاوری با تاکید بر اینکه آنچه ما امروز داریم از برکت خون شهیدان استان است، گفت: عزت، آرامش و سرافرازی در دنیا، توسعه، عمران و آبادانی مملکت را مدیون شهدایی هستیم که سر از پا نشناخته، مقابل دنیا ایستادند تا اسلام زنده بماند.
وی افزود: برگزاری این یادواره‎ها برای نسل نوپا که جنگ و شهدا را درک نکرده‌اند، ضروری است و باید از این طریق ارتباط بین نسلی را تقویت کنیم.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز با اشاره به جان‌فشانی‌ها و رشادت‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: دوران دفاع مقدس نمایشی از تمام ارزش‌های اسلامی بود که به صحنه‌های تاریخ نشست و ملموس شد.
حجت‌الاسلام علی غلام‌نژاد اظهار داشت: ضرورت برگزاری این گونه یادواره‌ها این است که شهیدان الگوی انسان‌های برتری هستند که می‌توانند برای جوانان امروز و فردای ایران و مدیران و مسئولان کشور الگویی کامل باشند.
وی تصریح کرد: برپایی این گونه آیین‌ها علاوه بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، باعث ترویج آرمان‌های آنان نیز در بین نسل‌های بعد از آنان می‌شود.
غلام‌نژاد تصریح کرد: یادواره شهدا یادآور رشادت، ایثارگری، گذشت و فداکاری شهیدان و تجلیل از ارزش‌هایی که شهدا در راه آن‌ها جانشان را فدا کردند، است.
وی تاکید کرد: ما میراث دار خون شهدا هستیم و همه مسئولان و مردم موظف هستند جایگاه این قشر و خانواده‎هایشان را ارج نهند.
در این نشست که با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی، نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و فرماندهان جنگ و جهاد در دوران دفاع مقدس در سالن جلسات سازمان برگزار شد، در رابطه با زمان، برگزاری نمایشگاه عکس و ارائه مقاله، تقدیر از ایثارگران، دعوت از سخنرانان و... بحث و تبادل نظر شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.