شهردار کاشان عنوان کرد

هزینه 2 میلیارد ریالی دفن زباله در کاشان

شهردار کاشان گفت: سالانه 2 میلیارد و 48 میلیون ریال برای دفن زباله در این شهرستان هزینه می‌شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کاشان سعید مدرس‌زاده اظهار داشت: هزینه روزانه دفن زباله‌ها در این شهر به ۶ میلیون و 800 هزار ریال می‌‌رسد.
وی با اشاره به اینکه روزانه 200 تن زباله از سطح کوچه‌ها، معابر و خیابان‌های این شهر جمع آوری می‌شود عنوان کرد: این اقدام به صورت شبانه‌روز و با استفاده از 420 نیروی کارگری و بهره‌گیری از 40 دستگاه خودروی حمل زباله انجام می‌شود.
به گفته وی، زمان جمع‌آوری زباله‌ها ساعت 9 شب تا پنج صبح است و شهروندان نباید به دلخواه خود و اغلب در روز زباله‌هایشان را بیرون گذارند.
شهردار کاشان با اشاره به تحمیل هزینه‌های سنگین جمع‌آوری زباله‌ها در روز و ایجاد چهره نازیبایی در شهر، خواستار وقت‌شناسی شهروندان برای گذاشتن زباله‌ها به هنگام شب شد و گفت: کاهش ترافیک، کاهش مصرف سوخت، مدیریت زمان و صرفه جویی در هزینه‌ها از مزایای جمع‌آوری زباله‌ها در شب است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از چهار میلیون و 478 هزار متر مربع از معابر و خیابان‌های سطح شهر به صورت شبانه‌ روزی رفت و روب می‌شود.
مدرس‌زاده با اشاره به اینکه تفکیک زباله تر و خشک از مبدأ یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های زنجیر بازیافت و بهره‌برداری از زباله است اذعان داشت: افزایش ضریب ایمنی و بهداشت، کاهش آلودگی‌های صوتی، افزایش زیبایی مناظر عمومی و تسهیل در امکان تفکیک زباله از جمله محاسن این طرح است.
سرانه تولید زباله برای هر شهروند کاشانی 670 گرم است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.