با بهره برداری از داریون 3

3500 هکتار از اراضی شوشتر به شیوه مدرن آبیاری می شود

با بهره‌برداری از واحد داریون 3 از پروژه آبیاری و زهکشی میاناب شوشتر امسال حدود 3 هزار و 500 هکتار از اراضی منطقه به شیوه نوین و مدرن آبیاری می‌شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، محمدحسین شیخ گرگر اظهار کرد: واحد داریون3، 3 هزار و 500 هکتار وسعت دارد، که 2 هزار و 300 هکتار آن در دهه فجر امسال و یک هزار و 200 هکتار آن نیز تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه واحد داریون 3 از اواسط سال 88 آغاز شده و اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه، وسعتی افزون بر 2 هزار و 300 هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه می‌اناب شوش‌تر با استفاده از شیوه‌های مدرن، آبیاری خواهند شد.

وی تاکید کرد: در این صورت میزان محصولات کشاورزی منطقه از رشد 100 درصدی برخوردار شده و تنوع کشت را شاهد خواهیم بود.

اسحاق مهدی‌پور، مجری پروژه واحد داریون 3 نیز با اشاره به اینکه اجرای این پروژه، افزایش دو برابری راندمان تولید محصولات کشاورزی را به دنبال دارد، افزود: اشتغال‌زایی موقت به میزان 200 نفر و دائم افزون بر 5 هزار نفر، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و رونق اقتصادی روستا‌ها از مزایای دیگر بهره برداری از این پروژه به شمار می‌آید.

وی در خصوص احجام کار انجام شده تصریح کرد: برای اجرای این پروژه، یک میلیون و 600 هزار مترمکعب خاک ریزی، 21 هزار مترمکعب بتن ریزی و 400 هزار کیلوگرم آرماتوربندی انجام شده است.

مهدی‌پور افزود: اجرای این پروژه بالغ بر 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه در بر داشته است.

مجری پروژه واحد داریون 3 با اشاره به احداث آبگیر 40 مترمکعبی به عنوان یک سازه مهندسی ویژه و انتقال آب به روش ثقلی از رودخانه کارون اضافه کرد: در این پروژه 26 کیلومتر کانال و 32 کیلومتر زه کش تعبیه شده که توسط آن 9 مترمکعب آب انتقال می‌یابد.

پروژه داریون 3 از جمله پروژه‌های عمرانی سازمان آب و برق خوزستان محسوب شده و از معدود پروژه‌هایی است که در موعد مقرر و مطابق برنامه زمان‌بندی به اتمام خواهد رسید.

این نخستین پروژه‌ای است که در آن، احداث کانال‌های اصلی و فرعی همزمان توسط سازمان آب و برق خوزستان در حال انجام است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.