مدیرکل مخابرات کرمان خبر داد

اتصال 312 مرکز آموزشی کرمان به اینترنت

مدیرکل مخابرات استان کرمان گفت: تاکنون 312 مرکز آموزشی شامل 29 شعبه اصلی دانشگاهی و 283 مدرسه به شبکه اینترنت متصل هستند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، علیرضا مهدوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام دانشگاه‌های مرجع استان کرمان به پورت‌های اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 29 شعبه اصلی دانشگاهی و 283 مدرسه به این شبکه اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند، ابراز داشت: اتصال یک ‌هزار و 300 آموزشگاه دیگر نیز در دستور کار است.

مهدوی عنوان کرد: تمام بانک‌های استان کرمان شامل یک هزار و 295 شعبه دارای خدمات دیتا هستند.

وی تعداد شماره‌های تلفن ثابت در استان کرمان را 744 هزار و 944 شماره ذکر و بیان داشت: 682 مرکز تلفن ثابت در این خطه وجود دارد و ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان 24.58 است.

مهدوی تصریح کرد: یک میلیون و 671 هزار شماره تلفن همراه در استان کرمان فعالیت می‌کند و 792 ایستگاه تلفن همراه شهری و روستایی در این خطه راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در استان کرمان 55.35 درصد است، گفت: از مجموع تلفن‌های همراه در استان کرمان 33 درصد دائمی و 67 درصد اعتباری است.

مهدوی خاطرنشان کرد: ‌استان کرمان در مجموع پرداخت‌های غیر حضوری رتبه نخست کشوری را دارد.

مهدوی بیان داشت: تعداد دفاتر روستایی پیشخوان دولت در استان کرمان 405 مورد و تعداد دفاتر شهری پیشخوان 185 دفتر است.

مدیرکل مخابرات استان کرمان بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌های فیبر نوری نیز افزون بر 2 هزار و 500 کیلومتر فیبرنوری در کرمان وجود دارد که در سطح استان پراکنده است.

مهدوی با اشاره به این مطلب که 12 میلیارد ریال در استان کرمان برای تامین زیرساخت‌های مخابراتی مسکن مهر هزینه شده است،‌ گفت:‌ از این میزان 7 میلیارد ریال در شهر کرمان هزینه شده است.

وی به سرویس جدید مخابراتی با عنوان هشت ستاره اشاره و افزود: این سرویس خدماتی از جمله خدمات تلفن صوتی، پرداخت‌های الکترونیکی، خدمات ارسال پیام صوتی و صندوق صوتی، امکان بهره‌گیری از مطالب مذهبی شامل آیه‌های قرآن، دعا و مناجات را فراهم می‌کند.

مهدوی تصریح کرد: مخابرات 4 هزار و 342 پورت اینترنت پرسرعت (ADSL) در سطح استان کرمان طی دو هفته گذشته واگذار شده است.

وی افزود: پورت‌های دیتای واگذار شده،‌ میزان پهنای باند و سرعت ارایه خدمات مطابق تعرفه سازمان تنظیم مقررات است.

مهدوی از راه‌اندازی مرکز کال سنتر برای نخستین بار در کشور در استان کرمان خبر داد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.