فرمانده انتظامی خراسان شمالی:

شهروندان مراقب کلاهبرداران تلفنی باشند

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از شهروندان خواست مراقب کلاهبرداران تلفنی که آنان را به پای دستگاه‌های عابر بانک کشانده و با استفاده از شیوه منوی انگلیسی عابر بانک‌ها کلاهبردارای می‌کنند، باشند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس خراسان شمالی، صفوه‌الله محمدی اظهار داشت: به تازگی پرونده‌های بسیاری مبنی بر کلاهبرداری از طریق عابر بانک‌ها تشکیل شده است.

وی در رابطه با شیوه اغلب متهمان این پرونده‌ها افزود: کلاهبرداران با واحدهای صنفی مانند فروشگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و ... تماس گرفته و خود را مأموران خرید شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی معتبر معرفی کرده و خواستار ارائه خدمات برای مجالس خاص یا خرید اجناس شده‌اند.

محمدی بیان داشت: این افراد پس از گذشته اندک زمانی دوباره با واحد صنفی تماس گرفته و مدعی می‌شوند که پول را به حسابشان واریز کرده‌اند و از آنان درخواست اعلام موجودی حساب می‌کنند.

وی تصریح کرد: فروشنده با ارائه دهنده خدمات پای دستگاه عابر بانک رفته و موجودی حساب خود را به آنان اعلام می‌کنند و کلاهبرداران پس از اطلاع از موجودی حساب به بهانه‌های مختلف از فروشنده درخواست می‌کنند که زبان انگلیسی را انتخاب کرده و مراحلی که به آنان اعلام می‌کنند را ادامه دهند تا وجه به حساب آنان منتقل شود.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی گفت: برخی از کلاهبرداران به بهانه پرداخت هزینه خدمات مورد درخواست، قربانیان را نزد دستگاه‌های خودپرداز ATM هدایت و با سوءاستفاده از عدم آگاهی افراد، آن‌ها را به قسمت انتقال وجه دستگاه خودپرداز راهنمایی و در نتیجه از حساب آن‌ها مبالغی به حساب‌های بانکی که قبلاً توسط خود افتتاح شده است، هدایت می‌کنند.

وی در این ارتباط به شهروندان توصیه کرد؛ در هیچ شرایطی به تماس مشکوک به ویژه از شماره‌های ناشناس و تلفن همراه به خواسته آن‌ها توجه نکنند.

محمدی تاکید کرد: برای انتقال وجه از حساب بانکی نیازی به حضور شخص گیرنده پول در بانک یا خودپردازهای بانک وجود ندارد و واریز کننده پول تنها با داشتن شماره کارت می‌تواند پول را به حساب شخص مورد نظر انتقال دهند.

نیروی انتظامی از شهروندان خواسته است در صورت مواجهه با این گونه افراد کلاهبردار مراتب را بلافاصله به پلیس آگاهی یا مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.