معاون برنامه‌ریزی استاندار خبر داد

هیئت چینی به آذربایجان شرقی می‌آید

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی از سفر یک هیات چینی به استان اواسط بهمن ماه امسال برای بررسی همکاری های مشترک خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، فرخ مسجدی از سفر یک هیات چینی به استان اواسط بهمن‌ماه امسال برای بررسی همکاری های مشترک خبر داد وگفت: در این سفر که سرپرستی آن را استاندار استان خودمختار 'نینگ شیا' چین عهده دار است، رئیس دبیرخانه دولت و شماری از مقامات چینی حضور خواهند داشت.

وی، محور این سفر را بررسی زمینه‌های همکاری دو طرف در حوزه‌های مورد علاقه و به ویژه توسعه و بسط همکاری‌های اقتصادی اعلام کرد و افزود: مقامات نینگ شیا چین خواستار انعقاد پیوند خواهرخواندگی با تبریز شده‌اند که در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مسجدی گفت: با توجه به حضور مقامات استان خودمختار 'نینگ شیا' چین در سومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی شناخت قبلی نسبت به همدیگر وجود دارد.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی به علت دارا بودن ظرفیت‌های فراوان در زمینه‌های قطعه‌سازی، خودروسازی، صنایع سنگین و همچنین حوزه‌های فرهنگی و گردشگری آمادگی کامل برای همکاری با استان‌های مختلف چین از جمله استان نینگ شیا را دارد.

وی اظهار کرد: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران و چین روابط اقتصادی مناسبی دارند که در این زمینه آذربایجان شرقی به‌عنوان یکی از قطب های صنعتی و اقتصادی ایران مورد علاقه استان‌های مختلف این کشور قرار گرفته است.

آذربایجان شرقی هم اکنون با استان 'هوبی' چین نیز روابط نزدیک در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی دارد که سفر مقامات استان نینگ شیا این کشور نویدبخش توسعه همکاری‌ها با استان‌های دیگر چین ارزیابی می‌شود.

نپینگ شیا یکی از استان‌های مسلمان نشین چین با 12 میلیون نفر جمعیت است و دارای اشتراکات تجاری و دینی با آذربایجان شرقی است.

کارشناسان اعتقاد دارند این وجه اشتراکات می‌تواند در مسیر منافع دو ملت مورد استفاده قرار گیرد.

در سفر قبلی مقامات استان نینگ شیا چین به آذربایجان شرقی، حوزه انرژی‌های پاک یکی از موارد مهم مورد علاقه طرف چینی برای توسعه همکاری‌ها با تبریز بود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.