اظهارات استاندار تهران درباره انتخابات مجلس نهم

استاندار تهران گفت: بسياري از افرادي که صلاحيتشان احراز نشده است افرادي شايسته هستند و حتي قانون بر تعداد زيادي از اين افراد فرصت اعتراض داده و ممکن است درباره صلاحيت آنها تجديد نظر صورت گيرد.

وي با بيان اينکه ما دوست داريم که همه افراد داراي صلاحيت در انتخابات حضور يابند افزود: افراد رد صلاحيت شده بيست روز پس از اعلام نتايج از سوي هيئت هاي نظارت، فرصت اعتراض دارند و حتي شوراي نگهبان نيز اعلام کرده که پس از بررسي صلاحيت افراد توسط اين شورا، افرادي که صلاحيتشان تأييد نشده سه روز فرصت اعلام اعتراض دارند.
استاندار تهران با تأکيد بر لزوم پاي بندي داوطلبين به قانون عنوان کرد: کانديداها نبايد با تبليغات زودهنگام اجازه بر هم خوردن فضاي جامعه را بدهند و اگر کسي مرتکب اين تخلف شد از سوي مراجع قانوني به تخلف او رسيدگي خواهد شد.

تمدن تصريح کرد: کانديداها نبايد بر تخريب وجهه يکديگر پرداخته و مطالباتي که تحقق آنها غير واقعي است را مطرح کنند و بايد کمک کنند فضاي انتخابات سالم بماند تا بر اين ترتيب، مجلس کارآمدي داشته باشيم.
وي در واکنش به برخي تحرکات براي تحريم انتخابات گفت: افرادي که رفتارهاي اين چنيني دارند خودشان دچار گرفتاري و سرگرداني تبليغاتي هستند و مردم ما که اتفاقاً در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري حضوري ارزشمند داشتند هيچ گاه به تبليغات اين افراد گوش نکرده و تنها به وظيفه انقلابي خود عمل مي کنند.
استاندار تهران تصريح کرد: اين افراد احساس مي کنند توجه مردم به حرف آنها مي تواند دروغ هاي آنان را به واقعيت بدل کند اما حضور مردم ما همواره تحليل روشني از مردم سالاري ديني بوده است و برنده اين صحنه نيز ملت ايران خواهند بود.
در ادامه اين بحث انتخاباتيف برات لو معاون استاندار تهران با اشاره به بحث آموزش برگزار کنندگان انتخابات اظهار داشت:‌ امسال نسبت به دوره هاي قبل با برنامه ريزي مدون و بهتري به استقبال آموزش رفتيم.
وي تأکيد کرد: فرمانداران، معاونان آنها و بخشداران نيز در بحث آموزش حضور يافته اند و کميته آموزش، کاملاً پيگير اين قضيه است.
برات لو آموزش مردم توسط رسانه ها را امري مفيد ارزيابي و خاطر نشان کرد: آموزش مردم باعث مي‌شود شايعات دشمن،‌ اثر خود را از دست بدهد و ديديم که عدم توجه به بحث آموزش، باعث بروز چه اتفاقاتي در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري شد.

معاون استاندار گفت: مسئله آموزش امسال به فضل خدا به صورت گسترده اي در حال انجام است و حتي اقشار تاثيرگذاري مانند اساتيد دانشگاه ها علما را آموزش داده ايم.

نايبي فرماندار تهران در بخش ديگري از اين برنامه درباره برنامه هاي فرمانداري براي انجام انتخابات در تهران اظهار داشت:‌شهر تهران ام‌القراي جمهوري اسلامي است و به واسطه حساسيتي که اين شهر دارد تمهيدات لازم براي انتخابات از چند ماه پيش صورت گرفته است.

وي با اشاره به آموزش اعضاي هيات اجرايي انتخابات تصريح کرد: تهران به غير از اينکه مرکز ري، شميرانات و اسلامشهر است به عنوان مرکز حوزه چهار اقليت ديني نيز شناخته مي‌شود.

نايبي خاطرنشان کرد: از روزي که فرمان آغاز انتخابات صادر شد طبق يک جدول زماني، موارد مربوط به پشتيباني، آموزش و تدارکات با توجه به برنامه ريزي در حال انجام است.

در ادامه براتلو معاون استاندار تهران در پاسخ به سوالي مبني بر تهيه دو منشور انتخاباتي گفت:‌بحث اخلاق انتخاباتي، بسيار مهم است و کشور ما به عنوان يک کشور انقلابي و اسلامي طبق الگوهاي خاص خود اداره مي‌شود.

وي با ابراز تاسف از الگوبرداري برخي کانديداها از روش‌هاي تبليغي در غرب و تخريب وجهه رقبا افزود: در تک تک شهرستان‌ها جلساتي با داوطلبين برگزار کرده و از آنان خواسته‌ايم با رعايت اخلاق انتخاباتي، تنها به تبليغ درباره خود بپردازند.

براتلو به تلاش دشمنان براي ايجاد تنش در کشور اشاره و تصريح کرد: دشمن قصد دارد فرصت انتخابات را به تهديد تبديل کند و نفع خود را در ناامني ما مي‌بيند لذا ما بايد در راستاي حفظ امنيت کشور تلاش کنيم.

معاون استاندار تهران درباره هزينه هاي زيادي که برخي افراد براي تبليغ و ورود به مجلس صرف مي کنند گفت:‌مردم ما نشان داده اند که با اين فرهنگ،‌سازگار نيستند و اگر ببينند کسي دارد هزينه ميلياردي مي ‌کند با اين عمل او برخورد مي کنند.

برات‌لو تصريح کرد:‌مردم ما حضور در انتخابات را طبق فرمايش امام راحل يک فريضه مي‌دانند و به طور قطع با کساني که بريز و بپاش دارند برخورد خواهند کرد.

وي تاکيد کرد:‌نظارت بايد همگاني باشد و مردم در اين امر مهم بايد دقت کافي را داشته باشند.

در ادامه اين بحث از نايبي فرمانداران تهران درباره تخلفات انتخاباتي و چگونگي برخورد با اين تخلفات سوال شد که وي با اشاره به زمان قانوني آغاز تبليغات کانديداها اظهار دشات: براساس قانون انتخابات از 4 اسفند، تبليغات داوطلبين تاييد صلاحيت شده قابل انجام است.

وي با تاکيد بر لزوم انجام تبليغ در چارچوب قانون خاطرنشان کرد:‌بحث مقابله با تخلفات تبليغاتي، قطعا از سوي دستگاه‌هاي ذيربط انجام خواهد شد.

در انتهاي اين بحث انتخاباتي، براتلو معاون استاندار تهران از مردم خواست مانند هميشه خلاف خواسته دشمن عمل کرده و در انتخابات حضور يابند.

وي تاکيد کرد: مردم ما به خوبي با وظيفه خود آشنا هستند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در روز 12 اسفند حضور دشمن شکني پاي صندوق‌هاي راي خواهند داشت.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار