منصور وفایی:

کارگاه "نینوای عاشقی" آیینه تمام نمای هنرهای مذهبی است

نقاش خیالی نگاری كشورمان گفت:کارگاه "نینوای عاشقی" با آثاری که تاکنون خلق شده را می بایست آیینه تمام نمای هنرهای دینی،مذهبی بدانیم.

منصور وفایی،هنرمند پیشکسوت و از بازماندگان نقاش خیالی نگاری درباره کارگاه آموزشي نینوای عاشقی به خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت:کارگاه آموزشی "نینوای عاشقی" فرصتی برای ارائه بهترین آثار با مفامین مذهبی است.

وی خاطرنشان کرد:درحال حاضر هنرمندان شرکت کننده در این کارگاه تلاش می کنند تا آثار کم نظیری را خلق کنند.

این هنرمند پیشکسوت نقاش خیالی نگاری گفت:آثار هنرمندان کشورمان نسبت به آنچه که هنرمندان تجسمی و هنرهای سنتی در اقصی نقاط جهان ارائه می دهند،تفاوتی اساسی دارد.درحقیقت هنرمندان ایران به مضامین دینی،مذهبی در خلق آثار خود توجه بسیار دارند و همین امر باعث متمایزشدن آثار ایرانی با دیگر کشورها شده است.

وی اظهار داشت:در حقیقت بخشی از شناسنامه هنری هنرمندان ایران که باعث شناخته تر شدن آثارشان با ویژگی های اسلامی-ایرانی می شود،ارائه آثار آنها در زمینه هنرهای دینی-مذهبی است.

وفایی در ادامه گفت:کارگاه نینوای عاشقی نیز از همین گروه است؛به عبارت دیگر آثاری که در این کارگاه خلق می شود نیز شناسنامه ملی ،اسلامی ایرانی است.

وی گفت:کارگاه نینوای عاشقی آیینه تمامی نمای این مذهب است که در قالب آثار هنری از سوی هنرمندان کشورمان ارائه می شود.

وی اظهار داشت:یکی از بسترهایی که می توان در این نوع کارگاهها ایجاد کرد؛روی آوردن هنرمندان جوان به منظور خلق اثر در این برنامه های هنری است.

وی خاطرنشان کرد:هنرمندان نسل جوان می بایست با این گروه از هنرمندان و نیز آثار آنها در زمینه مضامین مذهبی بیشتر آشنا شوند.

وی گفت:به وسیله این رویدادهای هنری-مذهبی می توانیم هنرمندان نسل جوان و نیز هنر جویان و دانشجویان رشته های هنری را با اهميت هنرهای دینی،مذهبی بیشتر آشنا کنیم.

وفایی گفت:این نوع کارگاهها در گرایش راغب شدن هنرمندان جوان به خلق آثار با مضامین مذهبی نقش پر اهمیتی را خواهد داشت.

وی گفت:کارگاه "نینوای عاشقی" تا پایان ماه صفر در تالار وحدت ادامه دارد./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.