فارس//

آغاز عملیات برداشت نارنگی از باغات لار

کارشناس جهاد کشاورزی لارستان از آغاز عملیات برداشت محصول نارنگی از باغات مرکبات این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛مجتبی ضیافت ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله با نزدیک شدن به فصل سرما، عملیات برداشت محصول نارنگی از باغات مرکبات این شهرستان آغاز می‌شود.
وی افزود: شهرستان لارستان دارای دو هزار و 390 هکتار باغ مرکبات است.
ضیافت اضافه کرد: از این میزان باغ مرکبات افزون بر 200 هکتار آن به انواع محصولات نارنگی اختصاص دارد.
کارشناس مسئول باغبانی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان با بیان اینکه شش نوع ارقام مختلف نارنگی در شهرستان لارستان تولید می‌شود، گفت: ارقام کینو، فورچون، کلمانتین، دانسی، تانجلو و محلی از ارقام خوب نارنگی است که در باغات این شهرستان پرورش می‌یابد و محصول می‌دهد.
ضیافت با اشاره به اینکه محصولات نارنگی لارستان علاوه بر مصرف داخلی به بازار شهرستان‌های خنج، گراش، بستک، مهر، لامرد و ... نیز صادر می‌شود، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری افزون بر سه هزار و 500 تن محصول نارنگی از باغات این شهرستان برداشت شود.
این کارشناس مسئول جهاد کشاورزی ابراز داشت: شهرستان جنوبی لارستان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در استان فارس به شمار می‌رود به طوری که با وجود پدیده خشکسالی‌های متوالی در منطقه باز نیز سالانه افزون بر 90 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان شامل بخش‌های اوز، بنارویه، بیرم، جویم، صحرای باغ و مرکزی برداشت می‌شود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.