بيرجند// رئیس سازمان نهضت سوادآموزی؛

خراسان جنوبی جزو 10 استان برتر در زمینه باسوادی است

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: خراسان جنوبی جزو 10 استان برتر کشور در زمینه باسوادی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛علی باقرزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در مورد ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: در این راستا تغییراتی در ساختار و روش‌ها در سازمان نهضت سوادآموزی در حال انجام است و از تمامی ظرفیت‌های آموزش و پرورش در اصلاح ساختار اداری حداکثر استفاده را می‌کند.
وی با بیان اینکه به لحاظ ساختار اداری در نهضت سواد آموزی هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: در تمامی استان‌های کشور معاونت نهضت سوادآموزی مستقر شده و شرح وظایف آنها ابلاغ و احکام صادر شده و در تمامی شهرستان‌های استان‌ها مسئول سواد آموزی متناسب با جامعه هدف انتخاب شده و تحت نظارت مدیریت کشور شهرستان‌ها و استان‌ها انجام وظیفه می‌کنند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به پذیرفته شدن آموزشیاران نهضت در آزمون استخدامی گفت: این افراد با داشتن شرایط لازم به تدریج در وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.
باقرزاده ادامه داد: آموزشیارانی که در آزمون نهضت سوادآموزی پذیرفته شده‌اند در نوبت استخدام هستند و سال آینده هم 17 هزار مجوز استخدام داریم که در آن قالب هم استخدام می‌شوند و هیچ جای نگرانی نیست.
وی با اشاره به تحول بنیادین در ساختار نهضت سوادآموزی در برنامه پنجم توسعه افزود: نظام و محتوای آموزشی سوادآموزان طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش تغییر می‌کند و بر اساس نیازهای آموزشی بزرگسالان تدوین می‌شود.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: بر این اساس به تدریج به سمت ایجاد نظام آموزشی بزرگسالان در تمام لایه‌ها و نیازهای آموزشی بزرگسالانی که تحصیلات عمومی را طی نکرده‌اند که این امر به تدریج تصویب، طراحی و اجرا می‌شود.
باقرزاده با بیان اینکه در این راستا ساختار محتوا و کتب درسی تغییر جدی پیدا می‌کند، افزود: نظام آموزشی از چهار دوره سوادآموزی به دو دوره کاهش پیدا کرده است و محتوای آموزش متناسب با بزرگسالان شده و از کتاب‌های در شأن بزرگسالان طراحی شده که هم اکنون در بعضی نقاط در حال تدریس است.
وی به وجود 2 میلیون و 700 هزار بی‌سواد 10 تا 49 ساله در کشور اشاره کرد و گفت: این آمار طبق پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوارها استخراج شده و طبق پالایشی که انجام شد مشخص شد حدود یک سوم آن‌ها باسواد هستند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و خوزستان بیشترین بی‌سوادی در کشو را دارند، گفت: استان‌های مازندران، قزوین، سمنان و بوشهر جزو استان‌های بالای درصد باسوادی در کشور هستند./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.