همه دندانهای ترمیم شده به روکش نیاز ندارند

یک متخصص زیبایی دندان گفت: با توجه به میزان فشاری که بر دندان وارد می‌شود و میزان نسج از بین رفته باید دندان ترمیم شده را روکش کرد چرا که روکش بر طول عمر دندان می‌افزاید اما همه دندانهای ترمیم شده به روکش نیاز ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حسن اسلامی، متخصص زیبایی در مورد انتخاب نوع ترمیم دندان برای بیمار گفت: برای ترمیم‌های زیبایی از دو روش مستقیم و غیر مستقیم استفاده می‌شود که در روش‌های مستقیم از مواد کامپوزیتی استفاده می‌شود و در روش‌ غیر مستقیم از مواد کامپوزیتی رزینی یا سرامیک استفاده می‌شود و بیش از 90 درصد مواد ترمیمی به روش مستقیم و استفاده از کامپوزیت صورت می‌گیرد.

*تشخیص نابجا عامل شکست ترمیم دندانی است

وی در مورد علت شکست دندان پس از ترمیم گفت: شکست دندان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی تشخیص غلط است و اینکه چه روش درمانی یا ماده‌ای را باید انتخاب کنیم که این امر می‌تواند منجر به شکست دندان شود.

وی اضافه کرد: تراش بیش از حد لزوم برای دندان نیز منجر به نازک شدن دندان و شکستن آن می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: از طرفی ممکن است ماده خوبی استفاده کنیم و همه کارها درست انجام شود ولی بیمار نکاتی را مانند جویدن، مسواک زدن و بهداشت فردی را رعایت نکند.

*روکش به طول عمر دندان می‌افزاید

متخصص ترمیم و زیبایی دندان در پاسخ به اینکه آیا همه دندانهایی که ترمیم می‌شوند باید روکش داشته باشند افزود: بسته به میزان پرشدگی، نسج از بین رفته و اینکه دندان کجای قوس فکی قرار گرفته و فشار زیادی روی دندان باشد. روکش علی‌رغم اینکه دندان تراش زیادی می‌خورد اما به طول عمر دندان می‌افزاید.

اسلامی گفت: در برخی نقاط نسج دندان زیاد از بین نرفته و فشار چندانی روی دندان نیست که ترجیح می‌دهیم از روش‌های محافظه‌کارانه‌تر استفاده کنیم./ح
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار