هندوستان تايمز:شکست مفتضحانه آمريکا در عراق / ايران کماکان قدرتمندترين نيروي منطقه

روزنامه هندوستان تايمز در تحليلي آورد: جنگ عراق با شکستي مفتضحانه براي آمريکا به پايان رسيد و عراق بي ثبات است و ايران قدرتمندترين نيروي منطقه محسوب مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ اين روزنامه چاپ دهلي نو در نسخه اينترنتي خود آورد: پايان جنگ عراق ، نقش کليدي ايران در منطقه و هراس آمريکا و جامعه جهاني از گسترش قدرت تهران و در نهايت تقابل آمريکا و ايران را بررسي کرده است .


آمريکا براي حمله به عراق تلاش صدام حسين براي ساخت سلاح هاي کشتار جمعي(که عملا وجود نداشت) را بهانه کرد. واشنگتن براي مقابله با تهران نيز برنامه هاي هسته اي اين کشور را هدف قرار داده است. 

تلاش هاي آمريکا براي جلوگيري از دست يابي ايران به فناوري انرژي اتمي بعد از ظهور نشانه هايي از کاميابي تهران براي تبديل شدن به کشوري هسته اي، به شدت افزايش يافت. تهران با شهامت بسيار تلاش کرده است براي مقابله با تحريم ها وابستگي خود را به دلار کاهش دهد. آمريکا و متحدانش براي جلوگيري از اين امر به جنگ رواني، اقدامات جاسوسي و تهديد به حمله به تهران متوسل شده اند. يکي از جديدترين تلاش هاي آمريکا براي پيشگيري از پيشرفت هسته اي ايران، حمله به بخش انرژي اين کشور است.



در ادامه مقاله به واکنش متقابل ايران در برابر اقدامات جامعه جهاني عليه خود اشاره شده و مي نويسد: ايران مي تواند در واکنش به تحريم هاي گسترده جامعه جهاني تنگه هرمز را مسدود کند. مقامات ارشد امنيتي ايران در دوازدهم دسامبر اعلام کردند قصد دارند مانور نظامي درباره چگونگي مسدود کردن تنگه هرمز برگزار کنند . بسته شدن تنگه هرمز به شدت قيمت نفت را افزايش خواهد داد. اين تنگه مسير اصلي جابه جايي نفت به کشورهايي نظير هند، چين و کره جنوبي است.


در پايان اين مقاله به حاميان خارجي ايران يعني چين و روسيه اشاره شده و به اقدامات بازدارنده آنها دربرابر اقدامات بازدارنده غرب عليه ايران تأکيد ميکند که تمامي اقدامات آمريکا ضد ايران را نقش بر آب مي کنند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار